افزون بر ۸۰ درصد کارتن‌خواب‌ها، معتاد متجاهر هستند

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره آخرین آمار کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر تهران گفت: بیش از ۸۰ درصد کارتن‌خواب‌ها، معتاد متجاهر هستند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی‌صدر با بیان اینکه کارتن‌خواب‌ها چند دسته هستند، برخی متکدی و برخی نیز فقط معتاد هستند، افزود: عمده کارتن خواب‌ها، این دو دسته را شامل می شوند و بیش از ۸۰ درصد کارتن‌خواب‌ها معتاد متجاهر هستند.

احمدی صدر ادامه داد: درصدی از این افراد کارتن‌خواب هم افرادی هستند که به دلایل مختلف از جمله این‌که از خانواده طرد شده یا از شهر دیگری به تهران آمده اند تا کار پیدا کنند، اما کار پیدا نکرده و سرپناهی ندارند به این وضعیت دچار شده اند و عده‌ای از این افراد هم اتباع هستند.

به گفته وی، ۲۰ درصد کارتن‌خوابی هم که غیرمعتاد متجاهر هستند درصدی از آن‌ها از اتباع کشورهای دیگر و بخشی هم از هموطنان هستند که البته برای اسکان همه آنها اقدامات‌ را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد: «طرح حامی شهر» با شناسایی، جذب و ارجاع افراد آسیب‌دیده و ساماندهی این افراد در مراکز تابعه با هدف سازماندهی امکانات و تجهیزات، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و افزایش سطح تعامل و همکاری بین بخشی عملیاتی و از ابتدای زمستان آغاز شده است.

احمدی صدر با اشاره به فرآیند شناسایی، جذب و انتقال افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب گفت: افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان، معتادین خیابانی، در راه ماندگان جذب و به این مراکز منتقل می‌شوند. همچنین شهروندان در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه موارد را به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند تا گشت‌های فوریت خدمات اجتماعی حامی شهر نسبت به انتقال این افراد به مددسراها اقدام کنند.

دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران تاکید کرد: در طرح زمستانی حامی شهر، خدمات به همه این افراد ارائه می‌شود و خدمات ارائه شده نیز رایگان است و حتی نیازی به ارائه کارت ملی و سایر مدارک هویتی هم نیست.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران دربخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ارائه وام و رفع مشکل ضامن به زنان سرپرست خانوار گفت: در کارگروه اجتماعی و در سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، برنامه ما برای توانمندسازی زنان فقط وام نیست. بلکه برنامه این است که به این افراد آموزش داده می‌شود و به آن‌ها شغل می‌دهیم و همچنین بازار کار برای‌شان ایجاد می‌کنیم.

احمدی‌صدر افزود: در مرحله چهارم با نهادهای حمایتی صحبت کرده‌ایم و قرار است به این زنان سرپرست خانوار وام تعلق بگیرد و ما این افراد را برای دریافت وام به نهادهای حمایتی معرفی می‌کنیم.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha