اعلام عزای عمومی در مراغه و برگزاری کلاس‌های درس در بستر «شاد»

مراغه- ایرنا- تشییع پیکر استاد میرزاحسین کریمی مراغه‌ای امروز، یکشنبه با حضور میهمانان داخلی و خارجی در این کهن‌شهر برگزار می‌شود و به همین مناسبت علاوه بر اعلام عزای عمومی و برگزاری کلاس‌های مدارس شهری در بستر«شاد»، برخی تمهیدات دیگر نیز برای تسهیل تردد در آیین تشییع و تدفین پیش‌بینی شده است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در این آیین، اظهار کرد: تشییع پیکر استاد کریمی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز از مقابل منزل استاد به سمت اوحدیه برگزار شده و نماز وی در میدان ۱۷ شهریور (کوره‌خانه) اقامه می‌شود.

«داود اسدیان» از شرکت‌کنندگان در این آیین خواست تا نظم را در طول برگزاری این آیین رعایت کنند و اضافه کرد: پس از اقامه نماز، پیکر استاد بر دوش تعدادی از مرثیه‌سرایان و شاعران این شهرستان به سمت اوحدیه حمل و در جوار مقبره اوحدی به خاک سپرده می‌شود.

وی همچنین به اعلام عزای عمومی و برگزاری کلاس‌های مدارس شهری در بستر شاد نیز اشاره و بیان کرد: به علت عزای عمومی کلاس های درس در بستر فضای شاد برگزار می شود.

اسدیان یادآور شد: استاد کریمی بیش از ۵۰ سال در مناقب اهل بیت(ع) و مسایل اجتماعی شعر سرود و حق بزرگی بر گردن ما دارد.

رئیس پلیس راهور مراغه نیز محدودیت‌های ترافیکی شهر در روز جاری را اعلام و بیان کرد: این محدودیت‌ها از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه از میدان دانشگاه به سمت میدان استاد کریمی و همچنین از میدان عبدالقادر به سمت میدان کریمی آغاز می‌شود.

سرهنگ سعیدالله عزتی افزود: خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به خیابان‌های خواجه‌نصیر شمالی، دانشسرا و سعدی نیز دارای محدودیت خواهد بود.

وی از شهروندان ساکن در این مسیرها خواست تا جهت ایمن‌سازی مسیر و تسهیل تردد از پارک خودرو در حاشیه معابر خودداری کند و افزود: حضور میهمانان خارجی و داخلی بیانگر برگزاری این آیین با حضور جمع قابل توجهی از دوستداران استاد کریمی است و انتظار می‌رود مردم در برگزاری بهتر این آیین مشارکت کنند.

سرهنگ عزتی افزود: اگر خودروهای پارک‌شده در مسیر به موقع از سوی مالکانشان جابجا نشود، توسط جرثقیل‌ها به پارکینگ‌های مطمئن هدایت خواهد شد.

وی به محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های دانشسرا، سعدی و خواجه‌نصیر جنوبی نیز اشاره کرد و افزود: برای روان‌سازی ترافیک، کوچه‌پس‌کوچه‌های منتهی به این خیابان‌ها نیز دارای محدودیت ترافیکی خواهد بود.

به گفته عزتی بعد از ظهر امروز نیز محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود و از اهالی انتظار می‌رود تا در این ساعت‌ها از پارک حودرو در خیابان‌های اوحدی، بهشتی و جام‌جم خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، استاد کریمی مراغه‌ای در طول عمر۹۲ ساله خود بیشترین شعر اجتماعی، طنز، مداحی و مرثیه کشور را سروده و از این شاعر بلندآوازه آذربایجانی ۳۵۰ هزار بیت شعر به یادگار مانده است.

اشعار اجتماعی و طنز استاد کریمی در قالب ۲۵ جلد کتاب رنگارنگ و اشعار مرثیه و مداحی استاد در ۳۰ جلد چاپ و منتشر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha