۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۶:۵۹
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 85027453
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تکمیلی؛ نحوه فعالیت مدارس مدارس چهارمحال و بختیاری در ۲۳ بهمن‌ماه

شهرکرد- ایرنا- اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص نحوه فعالیت مدارس در روز یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه برخی مناطق آموزشی را غیر حضوری اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ، در خصوص وضعیت فعالیت‌ آموزشی مدارس اعلام شده است: با توجه به بارش برف و لغزندگی معابر روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه، فعالیت آموزشی تمامی مدارس شهرستان‌های کوهرنگ و بن و بخش‌های بلداجی،گندمان و زاینده‌رود سامان به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

بر این اساس ، فعالیت آموزشی در سایر مدارس استان طبق روال عادی برگزار می شود.

همچنین مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: با توجه به بارش برف و لغزندگی معابر فعالیت آموزشی برخی مدارس استان در نوبت بعدازظهر غیرحضوری شد.

ارشاد شاهقلی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود:در نوبت بعدازظهر مدارس شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان، فارسان، شهرکرد و بخش‌های گندمان و بلداجی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: فعالیت آموزشی سایر مدارس استان در بعدازظهر طبق روال عادی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده با فعال شدن یک سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه تا چهارشنبه هفته آینده شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، غرب فارسان، جنوب بروجن، غرب بن و شمال‌غرب شهرکرد در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد.

مهران چراغ‌پور تاکید کرد: براساس این پیش‌بینی بقیه مناطق و شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار نارنجی قرار دارد.

وی افزود: بارش به‌نسبت شدید برف و باران، آذرخش، وزش باد به‌نسبت شدید، کولاک برف در گردنه‌ها، خطر سقوط بهمن، رخداد مه‌گرفتگی، کاهش دید افقی، طغیانی شدن رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها مخاطره اصلی فعال شدن این سامانه بارشی است.

چراغ‌پور تصریح کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد به‌ویژه در گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، کولاک برف، سقوط بهمن، مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی از اثرات این مخاطره‌ها است.

وی یادآور شد: در این مدت پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی برای عبور از جاده‌های کوهستانی، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از توقف، اسکان و پارک خودروها در زیر درختان و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای برف‌روبی معابر، برف‌تکانی درختان، تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد توجه جدی قرار گیرد.

چهارمحال و بختیاری ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha