۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۲۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85027402
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مخالفت آلمان برای رایزنی درباره انتقال جنگنده به اوکراین

تهران- ایرنا- آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان گفت که برلین به تعهد خود برای ارسال تانک به اوکراین عمل کرده است و درباره انتقال جنگنده به کی‌یف رایزنی نمی‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، بائروبوک شنبه در مصاحبه با روزنامه تاگس اشپیگل درباره احتمال ارسال جنگنده به اوکراین گفت: این از آن مباحثی نیست که درباره‌اش رایزنی کنیم.

وی گفت که آلمان فعلا باید تعهداتی را که درباره ارسال سلاح به کی‌یف داده است، عملی و تکمیل کند.

آلمان در ماه‌های گذشته انواع سامانه‌های تسلیحاتی همچون موشک‌های دفاع هوایی، راکت‌های پرتاب چندگانه، توپخانه و تسلیحات ضدهوایی در اختیار اوکراین گذاشته است.

آلمان همچنین اخیرا موافقت کرد تا تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین بدهد و به کشورهای ثالث نیز اجازه دهد این نوع تانک‌ها را در اختیار آن کشور قرار دهند.

پس از آنکه تصمیم‌گیری غربی‌ها برای ارسال تانک به اوکراین نهایی شد کی‌یف حالا قصد دارد آنها را برای ارسال جنگنده ترغیب کند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکریان روز پنجشنبه ادعا کرد که چندین رهبر اتحادیه اروپا برای ارسال جنگنده به کی‌یف اعلام آمادگی کرده‌اند اما بلومبرگ به نقل از یک مقام ارشد اروپایی گفت که تاکنون هیچ یک از رهبران اروپایی درباره ارائه جنگنده به اوکراین تعهدی نداده است.

از یک سو، ادوارد هگر نخست وزیر اسلواکی وعده داد که برای تحویل جنگنده‌های میگ-۲۹ و سایر تسلیحات به اوکراین تلاش کند؛ اما از سوی دیگر، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت که حتی در صورت موافقت رهبران اروپا ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین در هفته‌های آینده غیرممکن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha