۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۴۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85027390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض هزاران معلم در پرتغال به هزینه بالای زندگی و درآمد کم

تهران-ایرنا- در یکی از بزرگترین اعتراضات پرتغال در سال‌های اخیر, روز شنبه، حدود یکصد هزار معلم به خیابان‌های لیسبون آمدند تا از هزینه‌های بالای زندگی در این کشور و درآمد کم شکایت کنند.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "رویترز", ماریا کوئیلو، یک معلم ۵۵ ساله زبان در حالی که در اعتراضی که توسط اتحادیه بنری با شعار "احترام" در دست داشت، گفت: مدت زیادی است که با ما بد رفتاری می‌شود.

وی ادامه داد: ما امروز به خیابان‌ها آمده‌ایم و در روزهای آینده نیز به خیابان‌ها خواهیم آمد.

این سومین اعتراض در کمتر از یک ماه گذشته است که معلمان و کارکنان مدارس تظاهرات گسترده‌ای را در پرتغال برگزار می‌کنند.

معلمان در پرتغال ماهانه حدود ۱۱۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو درآمد دارند. آن‌ها خواهان افزایش حقوق و مزایای خود هستند. معلمان پرتغالی همچنین از دولت این کشور خواسته‌اند تا پیشرفت شغلی را تسریع بخشد.

ژائو کاستا، وزیر آموزش و پرورش پرتغال گفت که مذاکرات با اتحادیه معلمان ادامه دارد و وی امیدوار است که بزودی دو طرف به توافق دست یابند.

یک سال پس از آنکه آنتونیو کاستا، نخست وزیر پرتغال، رای اکثریت پارلمان را به دست آورد، او با کاهش محبوبیت و اعتراضات خیابانی نه تنها از سوی معلمان، بلکه از سوی کارمندان سایر مشاغل مواجه شده است.

پرتغال یکی از فقیرترین کشورهای اروپای غربی است و داده‌های دولتی نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد کارگران در سال گذشته کمتر از یک هزار یورو در ماه درآمد داشتند. حداقل دستمزد در این کشور ۷۶۰ یورو در ماه است.

پرستاران نیز در این کشور به دلیل عدم پیشرفت شغلی اعتصاب کرده‌اند و انتظار می‌رود که پزشکان در ماه آینده به مدت دو روز اعتصاب کنند.

قیمت خانه در پرتغال ۱۸.۷ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت که بزرگترین افزایش قیمت در سه دهه اخیر است و اجاره خانه نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha