۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۳۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85027383
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تاج: نام‌گذاری ۲۳ بهمن به عنوان روز «صلح و فوتبال» پیشنهاد شده است

ایلام - ایرنا - رییس فدراسیون فوتبال گفت: پیشنهاد نام‌گذاری ۲۳ بهمن به عنوان روز «صلح و فوتبال» در تقویم رسمی کشور به مقامات مسئول ارایه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی تاج شامگاه شنبه در جریان دیدار با استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حادثه زمین فوتبال چوار از دردناک ترین وقایع ورزشی در طول تاریخ بوده و فدراسیون فوتبال پیشنهاد داده است ۲۳ بهمن ماه سالروز شهادت بازیکنان زمین فوتبال چوار در کشور به عنوان روز صلح و فوتبال در تقویم رسمی نامگذاری شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های ورزشی بانوان ایلامی افزود: بانوان ایلام مایه افتخار کشور هستند و تیم ملی فوتسال و تیم های بانوان ما شاهد حضور تعدادی زیادی از ورزشکاران ایلامی است.

رییس فدراسیون فوتبال یادآور شد: فوتبال ساحلی نیز یکی از پیشنهاداتی است که با توجه با توانمندی فیزیکی که در استان وجود دارد می تواند در ایلام مورد توجه داشته باشد ، چراکه در این زمینه رشد داشته باشد.

تاج تاکید کرد: همچنین فوتسال ایلام دارای ورزشکاران برجسته ای است که فدراسیون فوتبال آمادگی دارد در این حوزه نیز بطور ویژه از ورزشکاران ایلامی حمایت کند.

وی اضافه کرد: مرکز ملی فوتبال به نام یادمان شهدای چوار نامگذاری شده و امید است که این روز به عنوان روز صلح و فوتبال در کشور نامگذاری شود.

به گزارش ایرنا، ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال شهر چَوار به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزبان مسابقه دو تیم منتخب چوار و جوانان ایلام بود که در دقیقه ۵۵ مورد حمله و بمباران وحشیانه هواپیماهای جنگی رژیم بعثی قرار گرفت که در این واقعه ۱۰ بازیکن، سه کودک، یک داور و یک تماشاگر شهید و ۶ نفر هم جانباز شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha