۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۲۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85027382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قانونگذار پارلمان اروپا به فساد متهم و بازداشت شد

تهران- ایرنا- دادستان‌های فدرال بلژیک «مارک تارابلا» قانونگذار این کشور در پارلمان اروپا را به فساد مالی متهم و بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های دادستانی بلژیک جمعه به دفاتر وی در شهرهای «لیژ» و «آنتیسنس» یورش برده و پس از بازداشت وی، روز شنبه وی را به فساد متهم کردند.

«اریک وان در سیپت» سخنگوی دفتر دادستانی بلژیک گفت که تارابلا به فساد، پولشویی و مشارکت در سازماندهی یک جرم متهم شده است.

بازداشت تارابلای ۵۹ ساله در چارچوب تحقیقات پلیس بلژیک در پرونده رشوه قطر و مراکش به مقام‌های پارلمان اروپا انجام شد.

این پرونده که به قطرگیت معروف شده است، موجی از شوک و اضطراب در نهادهای اتحادیه اروپا ایجاد کرد و باعث شد مقام‌های این اتحادیه برای مقابله با نفوذ خارجی وارد عمل شوند.

پارلمان اروپا هفته گذشته به لغو مصونیت سیاسی تارابلا و آندریا کوتسولینو نماینده ایتالیا در پارلمان اروپا رای دادند.

کوتسولینو متهم است به مراکش کمک کرده است تا بر تصمیم‌های پارلمان اروپا تاثیر بگذارد. وی هفته گذشته با حکم جلبی که توسط بلژیک صادر شده بود، در ایتالیا بازداشت شد.

رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند که کوتسولینو شنبه تحت بازداشت خانگی قرار گرفته و قرار است سه‌شنبه درباره استرداد وی به بلژیک تصمیم‌گیری شود.

تارابلا و کوتسولینو هر دو گفته‌اند که بی‌گناه هستند. مقام‌های قطر و مراکش نیز هر گونه دخالت در امور پارلمان اروپا را رد کرده‌اند.

مقام‌های بلژیک پیش از این سه مظنون دیگر را در این پرونده بازداشت کرده بودند که مهمترین آنها «اوا کایلی» معاون پارلمان اروپاست.

کایلی یک نماینده یونانی است و از پارلمان اروپا اخراج شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha