۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85027131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸۴ درصد جاده‌های اصلی کردستان زیر پوشش تلفن همراه است

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر از هزار و ۷۶۰ کیلومتر جاده اصلی در استان، هزار و ۴۹۲ کیلومتر آن، معادل ۸۴.۷۷ درصد، از پوشش تلفن همراه برخوردار است.

آرام حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با این وجود، پوشش تلفن همراه جاده‌های استان کردستان در مقایسه با میانگین ۸۹ درصد کشوری، پنج درصد کمتر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲ سایت در سال جاری در جاده جدید سنندج- مریوان، افزود: مجوز نصب ۱۴ سایت تلفن همراه جاده‌ای در مناطق مختلف استان دریافت شده که قرار است تا خرداد سال آینده راه‌اندازی شود و با این اقدام، پوشش تلفن همراه در محورهای مواصلاتی اصلی ارتقا قابل توجهی می یابد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به بحث پوشش اینترنت در روستاها نیز اشاره کرد و یادآور شد: از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان، هزار و ۸۲ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل است که ۸۳ درصد روستاها را شامل می شود.

حیدری ادامه داد: با وجود وضعیت توپوگرافی منطقه و با توجه به کوهستانی بودن راه های روستایی استان، اغلب سایت‌های راه اندازی شده فقط یک روستای استان را تحت پوشش قرار می دهد.

وی اضافه کرد: در دهه فجر ۷۰ پروژه ارتباطی با بیش از ۱۶۶ میلیارد تومان در شهرستان‌های مختلف استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha