اختصاص ۲۵ میلیون دلار دیگر از سوی سازمان ملل برای کمک به زلزله زدگان سوریه

نیویورک - ایرنا- صندوق اضطراری سازمان ملل متحد اعلام کرد ۲۵ میلیون دلار دیگر برای کمک به زلزله زدگان در سوریه اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، از کمک مالی ۲۵ میلیون دلاری جدید برای تقویت کمک رسانی به مناطق زلزله زده سوریه خبر داد.

این کمک مالی جدید  از صندوق مرکزی واکنش اضطراری سازمان ملل متحد, با هدف رفع برخی از فوری ترین نیازهای صدها هزار مردم آسیب دیده سوری در زلزله خواهد بود.

این زمین لرزه در حالی رخ داد که شرایط انسانی در سوریه در حال وخیم شدن است. درحالی که منابع رو به کاهش می باشد، شیوع وبا و شرایط سخت زمستانی، نیازها در این کشور را به  بالاترین سطح از زمان شروع  جنگ در سوریه رسانده است.
 
 گریفیتس گفت: «ما با حداکثر سرعت ممکن به مردم سوریه کمک می‌کنیم،آنها پیش از این سختی های زیادی را پشت  سر گذاشته اند. ما از حمایت گسترده  سراسر جهان از تلاش‌های جستجو و نجات قدردانی می‌کنیم.»

کمک مالی جدید سازمان ملل پس از  اختصاص کمک ۲۵ میلیون دلاری است که اوایل این هفته برای کمک به سوریه ارائه شد.  در حال حاضر کل کمک های صندوق مرکزی واکنش اضطراری سازمان ملل به ۵۰ میلیون دلار  رسیده است.

 آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در پی زلزله مرگبار در ترکیه و سوریه با اعلام اینکه اولین کاروان کمکهای سازمان ملل پس از زلزله از طریق گذرگاه مرزی باب الهوی وارد سوریه شده است، گفت: تحریمها نباید مانعی برای ارائه کمک به زلزله زدگان سوری ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک افزود: بسیاری از سازمان های غیر سازمان ملل از طریق نقاط مرزی دیگر به سوریه کمک ارائه می دهند. اکنون زمانی است که باید اطمینان حاصل شود هیچگونه تحریمی برای ارائه کمک به مردم سوریه مانع ایجاد نمی کند.

وی گفت: این کاروان شامل ۶ کامیون حامل سرپناه و سایر وسایل امدادی است  که به شدت مورد نیاز هستند. ترکیه میزبان بیشترین تعداد پناهنده در جهان است و سخاوت بی نظیری را به همسایگان سوری خود نشان داده است.بیش از ۳.۶ میلیون سوری بیش از یک دهه است که در ترکیه زندگی می کنند. اکنون بسیاری از آنها قربانی زلزله شده اند.

گوترش تصریح کرد:  من از معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، مارتین گریفیتس، درخواست کرده ام که به مناطق زلزله زده در سوریه سفر کند. قویاً از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که به مردم ترکیه و سوریه همان نوع حمایت و سخاوتی را نشان دهند که با آن میلیون‌ها پناهنده و آواره را در نمایشی عظیم از همبستگی پذیرفتند، از آنها حمایت و به آنها کمک کردند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha