۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۳۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85025564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحریم‌های آمریکا علیه ۷ شهروند روس به بهانه جرایم سایبری

تهران- ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه پس از انگلیس تحریم‌های جدیدی را علیه هفت شهروند روس به بهانه ارتباط با یک باند جرایم سایبری مستقر در روسیه موسوم به "تریک بات" اعلام کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "تلگراف" وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که این گروه باج‌افزاری به ۳ مرکز پزشکی در ایالت مینه سوتا حمله سایبری انجام داده‌اند و "شبکه‌های کامپیوتری و تلفن آن‌ها را مختل کرده و باعث بروز مشکل در فعالیت آمبولانس‌ها شده‌اند. "

برایان نلسون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد: "جنایتکاران سایبری، بویژه آن‌هایی که در روسیه مستقر هستند، به دنبال حمله به زیرساخت‌های حیاتی، هدف قرار دادن کسب و کار آمریکا و سوء استفاده از سیستم مالی بین المللی هستند. "

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ادعا کرد که این گروه با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه مرتبط است.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین بیانیه‌ای در این باره منتشر کرد و روسیه را «پناگاه امنی برای مجرمان سایبری» خواند که در آن گروه‌هایی مانند تریک بات آزادانه فعالیت‌های مخرب سایبری را علیه آمریکا، انگلیس و متحدان و شرکای این کشور انجام می‌دهند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است: «این فعالیت‌ها زیرساخت‌های حیاتی از جمله بیمارستان‌ها و امکانات پزشکی را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایرنا, وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه نیز با صدور بیانیه‌ای از تحریم هفت تبعه روس به اتهام جرائم سایبری خبر داد.

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که دارایی‌های افراد تحریم شده مسدود و شرکت‌ها و شهروندان انگلیس از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص تحریم شده حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آن‌ها به این کشور هم ممنوع است.

جیمز کلورلی در این باره گفت: تحریم‌های وضع شده «پیامی روشن» به مجرمان سایبری است که باید پاسخگو باشند. وی با بیان اینکه حملات سایبری به زندگی و معیشت مردم آسیب می‌زند افزود: ما همیشه امنیت ملی خود را از طریق محافظت از انگلیس و متحدان خود در برابر جنایات سازمان یافته جدی - به هر شکل و هر کجا که منشأ آن باشد - در اولویت قرار خواهیم داد.


اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha