نخستین سوئیت شناور روستای گردشگری سهیلی جزیره قشم افتتاح شد

قشم - ایرنا - نخستین سوئیت شناور با نام «ستاره سهیلی» امروز پنجشنبه در نهمین روز از دهه فجر توسط مهدی اسلام پناه معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران در روستای گردشگری سهیلی جزیره قشم افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روستای سهیلی قشم با دارا بودن نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت همگام با توسعه گردشگری توانسته سهم بسزایی در توسعه ابعاد مختلف گردشگری پایدار در جزیره قشم را پایه‌گذاری کند.

حفظ و حراست از میراث ناملموس برگزاری کلاس های آموزشی بوم گردی، نگهداری ترویج و توسعه جنگل های حرا (مانگرو) و نظایر آن تنها بخشی از فعالیت‌های این روستا در جهت توسعه پایدار گردشگری مسوولانه در سال‌های اخیر در جزیره قشم نگین خلیج فارس است.

نخستین سوئیت شناور روستای گردشگری سهیلی جزیره قشم افتتاح شد

شناخت جاذبه های طبیعی مانند کوه سموران(بام سهیلی)، جنگل های حرا(مانگرو)، موقعیت توپوگرافی روستا از عواملی هستند که در ایجاد مشاغل جدید نظیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی پخت و سرو غذاهای بومی (میراث ناملموس)، گسترش و تولید صنایع‌دستی نظیر گلابتون دوزی، کیف، روبان دوزی، صنایع دستی دریایی و نظایر آن نقش داشته است و باعث پیشرفت اقتصاد سالم در بین مردم این روستا شده است.

نخستین سوئیت شناور روستای گردشگری سهیلی جزیره قشم افتتاح شد

در آیین افتتاح نخستین سوئیت شناور روستای سهیلی محمدمحمد حسینی فرماندار قشم، نرگس غلام پور مدیر کل امور روستایی استانداری هرمزگان، هادی شریف‌زاده بخشدار حرا، عبدالمجید صلغی سهیلی دهیار روستای گردشگری و جمعی از مردم جامعه محلی این روستا حضور داشتند.

نخستین سوئیت شناور روستای گردشگری سهیلی جزیره قشم افتتاح شد

این روستا دارای یک اسکله چند منظوره که تعداد ۹۰ شناور کوچک صیادی با ۲۷۰ نفر شاغل و ۱۳۰ فروند شناور قایق، آلاچیق در ۲ مدل دارای سوئیت و بدون سوئیت همچنین یک فروند لنج گردشگری ویژه گردشگران که تعداد ۳۹۰ نفر اشتغال دارند.

تعداد ۳۰ غرفه فعال در اسکله با تعداد ۹۰ نفر فعالیت خدماتی، همچنین روستا دارای ۱۸ واحد بوم گردی و اقامتگاه و رستوران محلی است که سال گذشته میزبان تقریبی ۴۰۰ هزار گردشگر بوده است.

با توجه به ایجاد اشتغال در این روستا حرکت جمعیتی معکوس بوده و از حالت مهاجرت از روستا تبدیل به روستای مهاجر پذیر شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha