کتاب های درسی با کاغذ تولیدی مازندران به دانش آموزان هویت داده است

ساری- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با اظهار این که انقلاب اسلامی این عزت و باور را داده تا این روزها به قله های خودکفایی برسیم،گفت: نمونه آن کتاب های درسی با کاغذ تولیدی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران است که به دانش آموزان هویت داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز پنجشنبه پس از بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در نشست با مسوولان این شرکت افزود: باید زمینه تولید کننده را کم در می آورد و سخت کار می کند را فراهم کنیم ، اراده دولت سییزدهم نیز فقط مستند کردن منویات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که کتاب درسی با کاغذ های خارجی هویت ایرانی به خصوص دانش آموزان را تحت شعاع قرار داده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در خیلی از فناوری های نوین بالاترین درجه کشور را دارد ، نمونه بارز این که دانش آموزان ایرانی در المیپاد های علمی جهانی رتبه چهارم را دارند و آمریکا رتبه پنجم است .

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که این چنین افتخار آفرینی در شرایط تحریم های بی سابقه علیه ایران ،بدست می آید ،گفت: تحریم اقتصادی ، دارویی، حمل و نقل و در همه زمینه ها علیه ایران به تمام معنی وجود دارد ، اما وضعیت خوبی در امر تولیدات و فناوری های نوین داریم.

نوری با بیان این که مازندران ظرفیت خوبی برای تولید کاغذ دارد ، ادامه داد: به استاندار مازندران اعلام شد که وزارت آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا در این زمینه از طریق صندوقی که در اختیار دارد وارد سرمایه گذاری شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت که باید از فناوری نوین در تولیدات کاغذ استفاده کرد ، طبق بررسی های صورت گرفته ،مصرف کاغذ در نوشت افزارهای کشور و به خصوص در وزارت آموزش و پرورش بیشتر از مصرفی کاغذ در کتب درسی است، مازندران می تواند قطب تولید کاغذ در همه بخش های کشور باشد .

وی تصریح کرد: باید طرح توجیه فنی خوب با سرمایه گذاری از محل صندوق وزارت آموزش و پرورش در تولید کاغذ در مازندران تهیه تا سرمایه گذاری عملیاتی شود.

نوری گفت: همه باید یکی شویم تا کارهای خوبی را انجام بدهیم ، تاکید می کنم مازندران ظرفیت بزرگی برای تولید کاغذ دارد و وزارت آموزش پرورش از این ظرفیت استفاده حداکثری می کند.

طبق آمار رسمی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بر اساس توافق و قراردادی که با وزارت آموزش و پرورش دولیت سیزدهم منعقد کرد موظف شد که ۳۰ هزار تن کاغذ چاپو تحریر را برای کتب درسی تولید کند که تا کنون ۲۲هزار تن آن را تحویل داده است.

قانون تنفس جنگل با دادن یک فرصت سه ساله به صنایع چوب بر برای تدبیر چوب جایگزین از جمله زراعت چوب و استفاده از چوب وارداتی پوست کنده از سال ۹۵ به اجرا گذاشته شد تا جنگل های هیرکانی شمال کشور را از نابودی نجات دهد.طبق این قانون برداشت چوب اعم از درختان ایستاده یا افتاده از جنگل ها ممنوع است و شرکت هایی که مواد اولیه آنها چوب است باید از راه های جایگزین برای تامین مواد اولیه استفاده کنند.

شرکت چوب و کاغذ مازندران پس از اجرای قانون تنفس جنگل چندین بار مورد حمایت دولت قرار گرفت که از جمله آن تامین ۱۰ میلیون دلار ارز به نرخ نیمایی برای تامین مواد اولیه در سال ۹۸ بود.

این شرکت سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و هم اکنون طبق گفته مسئولان آن ، حدود یکهزار و ۳۰۰ نیروی انسانی دارد.

شرکت چوب و کاغذ مازندران در حال حاضر سهامی خاص است که ۶۰ درصد سهام آن در اختیار شرکت آینده پویا ، ۲۰درصد صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۰ درصد دیگر هم در اختیار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha