دولت سیزدهم دست واسطه ها را در واردات کاغذ کتب درسی قطع کرده است

ساری- ایرنا- مدیر عامل چوب و کاغذ مازندران با اظهار این که تا کنون ۲۲هزار تن از کاغذ چاپ و تحریر برای کتاب درسی دانش آموزان تحویل وزارت آموزش و پرورش شده است، گفت: دولت سیزدهم با رویکرد خودکفایی ،اعتماد و خودباوری که به تولید کنندگان داخلی داده است، دست واسطه ها را در واردات کاغذ کتب درسی کوتاه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امید نیک نژاد روز پنجشنبه در نشست با وزیر آموزش و پرورش که در محل این شرکت در ساری برگزار شد، افزود: امروز به برکت اعتماد و حمایت دولت مردمی آیت الله رئیسی شرکت به نقطه ثبات تولید رسیده است.

وی با بیان این که مزیت شرکت چوب و کاغذ مازندران تولید کاغذچاپ و تحریر با ظرفیت سالانه ۹۰هزار تن است، افزود: همزمان با اجرای طرح تنفس جنگل این شرکت با کمبود مواد اولیه چوب مواجه شد تا جایی که شرکت تا دو سال قبل به مرحله زیان ده رسید. اما با کمک مسوولان به خصوص در دولت سیزدهم به نقطه عطف تولید رسید.

وی ادامه دد: از سال ۹۲ تا کنون بالاترین میزان تولید کاغذ چاپ و تحریه این شرکت در سال جاری رخ داد ، یعنی میزان تولید در سال ۹۲ حدود ۲۰ هزار تن بود که این رقم در سال جاری به ۳۵هزار تن تولید کاغذ چاپ و تحریر رسیده است، این میزان تولید با همه مشکلات به خصوص در شرایط تحریم در واردات تجهیزات فنی رخ داده است.

نیک نژاد تولید چاپ کتب درسی دانش آموزان با تولید کاغذ داخلی نقطه استراتژیک است، گفت: طبق قرارداد این شرکت موطف شد تا ۳۰ هزار تن کاغذ تحریر را تحویل آموزش و پرورش بدهد تا سهم ۷۰ درصدی تامین کاغذ کتب درسی کشور را در اختیار بگیرد.

مدیر عامل شرکت چوب و کاغذ مازندران با ذکر این نکته که در بدنه آموزش و پرورش دولت سیزدهم تغییر نگاه خودکفایی و حمایت از تولید عملیاتی شد، گفت: اما در گذشته توجه و تولید کاغذ چاب و تحریر را مخاطره آمیز و حتی بسیار مخاطره آمیز عنوان می کردند ،چراکه واردات کاغذ را مبنا قرار داده بودند ،اما با فعالیت دولت سیزدهم تفکر و تغییر نگاه در خودکفایی این شرکت را به این نقطه رساند که تا ۷۰درصد کاغذ کتب درسی را تامین کنیم.

وی ادامه داد: تا کنون ۲۲هزار تن کاغذ تحریر را تحویل داده ایم و هشت هزار تن را در حال ارسال هستیم ، شرایط تولید در حالی است که امسال ۱۱۴روز از فعالیت را به خاطر قطع برق با یک خط کار کرده ایم .

وی با بیان این که خط مقوا که سود بیشتری برای شرکت دارد را برای پایبند بودن به وعده تعطیل و فقط کاغذ تحریریه را مبنای تولید قرار دادیم ، گفت: در بازار کاغذ دست هایی وجود دارد تا به خودکفایی نرسیم، اما خوشبختانه این تفکر از سوی مسوولان دولت سیزدهم مدیریت شده و از این شرکت حمایت جدی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha