۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 85025161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 کمک های فوری به زلزله زدگان نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گیرد

تهران – ایرنا – فرستاده سازمان ملل به سوریه تاکید کرد که ارائه کمک های فوری و اضطراری به زلزله زدگان این کشور نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار بگیرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «گیر پدرسون» گفت: ما باید تمام تلاش خود را بکار بریم تا هیچ مانعی بر سر راه فرآیند کمک رسانی قرار نگیرد.

وی اضافه کرد: باید مطمئن شویم هیچ مانع سیاسی بر سر راه رسیدن کمک های بشردوستانه وجود ندارد.

فرستاده سازمان ملل به سوریه افزود: به ما اطمینان خاطر داده شد که امروز اولین محموله کمک ها را از گذرگاهی واقع در مرز ترکیه دریافت خواهیم کرد.

پدرسون با تاکید بر اینکه کمک های انساندوستانه نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار بگیرد، اظهار داشت: هم اکنون مردم در سوریه صرف نظر از موضوع مرزها نیازمند کمک های فوری هستند.

وی ادامه داد: مسائل سیاسی به هیچ وجه نباید مانع از رسیدن کمک ها به افراد نیازمند در مناطق آسیب دیده از زلزله شوند.

در همین راستا، پنجمین هواپیمای حامل کمک های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه صبح امروز (پنجشنبه) در فرودگاه بین المللی دمشق به زمین نشست.

این هواپیما حامل ۴۵ تن کمک های پزشکی، غذایی و دیگر مایحتاج مردم زلزله زده سوریه است.

زمین لرزه هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنبه خسارت های زیادی در پنج استان سوریه برجای گذاشت که علاوه بر خسارات مادی، تا زمان مخابره این خبر ۲ هزار و ۳۷۰ نفر قربانی داشته است. باتوجه به شدت زمین لرزه پیش بینی می شود رقم قربانیان افزایش یابد.

1487

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha