تحقق افسانه‌ آبرسانی به شمال کرمان؛ استاندار: یک میلیون نفر بهره‌مند می‌شوند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به آغاز عملیات طرح آبرسانی اضطراری به شهرهای کرمان و رفسنجان طی امروز با حضور وزیر نیرو گفت: این پروژه کار بزرگی بود که افسانه تلقی می‌شد اما با اتمام فاز اول آن یک میلیون نفر را در شهرهای کرمان و رفسنجان از آب شرب بهره‌مند می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی فداکار روز پنجشنبه در آیین آغاز پروژه انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه‌ انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور افزود: پروژه آبرسانی به شهرهای شمال کرمان مجموعه کامل آبرسانی است که در فاز اول آن کرمان و رفسنجان قرار دارد و در ادامه شهرهای زرند، سیرجان و انار نیز دیده شده‌اند.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح در سال های گذشته یک افسانه تلقی می شد، اما با همت همه مدیران، استانداران، نمایندگان مردم در مجلس و وزیران امروز انجام شد.

استاندار کرمان تصریح کرد: براساس مصوبه دولت مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان تعهد شرکت‌های صنعتی استان برای اجرای این پروژه است که باید برای انجام آن کمک کنند.

وی ضمن تشکر از همکاری همه دستگاه ها برای اجرای طرح آبرسانی به شهرهای شمال استان کرمان اظهار داشت: به سهم خود پشتیبانی و کمک خواهیم کرد که کار در ادامه با چالش مواجه نشود.

به گزارش ایرنا نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از تلاش مجموعه دولت برای اجرای این طرح گفت: این خط تقریبا از طرف باغین تا نزدیک استخرویه و از سمت شهر رفسنجان هم ۱۰ کیلومتر لوله گذاری شده است و امید که سال ۱۴۰۲ آب شرب در رفسنجان و کرمان ناشی از این خط داشته باشیم.

حجت الاسلام محمد حسین جلالی افزود: زیرساخت های انتقال آب از سمت استان هرمزگان به طرف رفسنجان فراهم شده است که در صنعت استفاده می شود که امیدوارم بتوانیم در سال های آینده آب کشاورزی هم به شهرستان های رفسنجان و انار منتقل کنیم.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: کرمان در سال های اخیر با مشکل جدی آب مواجه شده است که با اقدام جهادی ارتش، سپاه و مشارکت در آبرسانی به برخی مناطق، مانع بروز مشکلات زیادی شد و لازم است از این ۲ نهاد انقلابی که همواره پای کار مردم هستند، تشکر نمایم.

محمدرضا پور ابراهیمی دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز گفت: میانگین مصرف آب در بخش کشاورزی ۹۰ درصد است که در استان کرمان این عدد به حدود ۹۴ می رسد و نشان می دهد سیاست تامین منابع آب باید تغییر کند و وضعیت فعلی قابل استمرار نیست.

وی با بیان اینکه آغاز طرح آبرسانی به شهرهای کرمان و رفسنجان را گام اول دولت سیزدهم برای حل مشکلات تامین آب می دانیم تاکید کرد: امید که با اجرای فازهای بعدی این طرح به بخش کشاورزی و شرب نیاز استان برطرف شود.

پورابراهیمی افزود: همچنین باید چاه هایی که تاکنون به صنعت آب اختصاص می دادند تعیین تکلیف شوند و برای کمک به تامین آب شرب به این حوزه اختصاص پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha