۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85025135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پولیتیکو: موشک‌های قاره‌پیمای کره‌شمالی تهدیدی برای سیستم دفاعی آمریکا

تهران- ایرنا- پولیتیکو به دنبال به رژه نظامی شب گذشته کره شمالی نوشت: نمایش شب گذشته در خیابان های پیونگ یانگ می‌تواند یک چالش بزرگ برای توان دفاعی آمریکا باشد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا در مطلب این روزنامه آمریکایی آمده است: کره شمالی شب گذشته در یک رژه نظامی بزرگ، از موشک‌های متعددی رونمایی کرد که می‌تواند توان دفاعی آمریکا را به چالش کشیده و دهه‌ها حرکت در مسیر خلع سلاح هسته‌ای و سیاست‌های امنیت داخلی این کشور را بی اثر کند.

بر این اساس، تصاویر منتشر شده در رسانه‌های کره شمالی از رژه شب گذشته ۱۰ تا ۱۲ موشک بالستیک قاره پیمای (ICBM) «هواسونگ-۱۷» را در خیابان های پیونگ یانگ نشان می‌دهد. این درحالی است که آمریکا تنها ۴۴ رهگیر مستقر در زمین دارد که برای انهدام این موشک‌ها قابل استفاده است. با فرض اینکه کره شمالی قابلیت قرار دادن چهار کلاهک بر هرکدام را داشته باشد، امکان برتری موشکی پیونگ یانگ دربرابر سیستم دفاعی واشنگتن را فراهم می‌سازد.

مقام‌های آمریکایی و کارشناسان مدت‌ها است به این باور رسیده‌اند که کره شمالی سرانجام روزی توانایی مقابله با دفاع موشکی آمریکا را پیدا خواهد کرد.

به گزارش پولیتیوکو، پیام کره شمالی و کیم جونگ اون رهبر این کشور از برپایی این رژه کاملا آشکار است: «برخلاف تلاش‌های مکرر، آمریکا در توقف ما ناتوان است». بدین ترتیب،‌ این نمایشی است که هم بر پیشرفت نظامی خیره کننده کره شمالی و هم بر ناکامی غرب در توقف خانواده کیم تاکید می‌کند.

آنکیت پندا نویسنده کتاب «کیم جونگ اون و بمب» گفت: این تهدید دیگر محدودیتی ندارد و آمریکا نمی‌تواند روی توان دفاع موشکی خود در برابر انتقام جویی کره شمالی در صورت بروز یک درگیری حساب کند.

بنابر این گزارش، تحلیلگران از نزدیک موشک‌های قاره‌پیمای کره شمالی را ندیده‌اند و می‌گویند که بخشی از موشک‌های به نمایش گذاشته شده به احتمال زیاد ماکت هستند. اما نکته حائز اهمیت این است که ابعاد موشک‌های امسال از مدل‌های قبلی آن‌ها بزرگتر است و این نشان می‌دهد که کره شمالی به هدف خود برای ساخت یک موشک‌های قاره‌پیما عملیاتی نزدیک‌ و نزدیک‌تر شده است.

در این میان، هنوز مشخص نیست که دولت جو بایدن چگونه به این نمایش از طرف کره شمالی پاسخ خواهد داد. با این وجود، این نکته روشن است: دولت‌های آمریکا یکی پس از دیگری، در جلوگیری از پیش‌روی تسلیحاتی کره شمالی تا این لحظه ناموفق بوده‌اند و «اکنون پیونگ یانگ به معنای واقعی کلمه در برابر چشم جهان رژه میٰ‌رود.»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha