شرکت های دولتی موظف به ۵۴۰ همت سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور شدند

سنندج-ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شرکت های دولتی موظف به۵۴۰ همت (هزار میلیارد تومان) سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز اوسطی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز توسعه خط تولید کنسانتره سنگ آهن در شهرک صنعتی آونگان قروه یکی از دلایل عقب افتادگی استان را عدم سرمایه گذاری شرکت های دولتی در مناطق محروم خواند و اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ شرکت دولتی در کشور داریم که در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، این شرکت ها موظف به ۵۴۰ همت سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور شدند.

وی ادامه داد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی معدنی در قروه، در راستای تسهیل سرمایه گذاری و بهره مندی از مزایای منطقه ویژه را دنبال می کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: اندیشکده مکنزی گزارش اقتصادی را منتشر کرده که در آن مطرح شده حجم ذخایر طبیعی در ایران بیش از ۲۷.۵ تریلیون دلار است.

اوسطی یادآور شد: اگر دو تا سه میلیون دلار بر روی این ذخایر در کشورمان سرمایه گذاری شود رشد اقتصادی آن چندین برابر خواهد شد و به یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا تبدیل می شویم.

وی اضافه کرد: در افق ۱۴۰۴ باید تولید فولاد کشور به ۵۵ میلون تن برسد که برای تحقق این مهم باید ۲۵ میلیون تن دیگر تولید کنیم.

اوسطی با اشاره به اینکه کردستان رتبه پنجم معادن کشور را دارد، افزود: ۱۰ درصد ذخایر معدنی کشور در شهرستان قروه واقع است و براساس مطالعات انجام شده حجم ذخایر معدنی در این شهرستان هم تا ۱۰۰ میلیون تن می رسد.

وی خام فروشی معادن را از دغدغه های مسولان و مردم استان خواند و گفت: این شهرستان بیشترین حقوق دولتی معادن را در استان پرداخت می کند ولی این حقوق به شهرستان بر نمی گردد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ثروت معادن باید در سفره مردم قرار گیرد، افزود: به دلیل عدم توسعه صنعتی در این شهرستان بیشتر مردم به سمت و سوی کشاورزی سوق پیدا کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha