مراکز آنکولوژی و ناباروری در جیرفت راه‌اندازی شد+ فیلم

جیرفت- ایرنا- مراکز آنکولوژی(شیمی درمانی سرطان) و نیز ناباروریی روز پنجشنبه همزمان با دهه فجر در بیمارستان امام خمینی(ره) و کلینیک ولایت شهر جیرفت راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در مرکز آنکولوژی یک پزشک و ٢ پرستار حضور دارند و به صورت ابتدایی شیمی درمانی از طریق آماده‌سازی دستگاه هود شیمی درمانی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آیین افتتاح این مرکز گفت: این بخش که با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده بخشی حیاتی برای جنوب استان محسوب می‌شود چون بیماران برای درمان و مراقبت‌های این حوزه به مرکز استان و دیگر استان ها می‌رفتند.

دکتر علی اصغر خیرخواه درباره مرکز ناباروری و نازایی هم اظهار کرد: یکی از بخش های مورد نیاز در اجرای سیاست های کلی نظام در زمینه جوانی جمعیت و جلوگیری از پیری، مرکز درمان نازایی و فرزندآوری بود که با حضور متخصصان این حوزه در جنوب کرمان فعال شد.

وی ادامه داد: بعد از بررسی ها کلینیک ناباروری سطح ۲ تجهیز و راه‌اندازی شد.

خیرخواه اضافه کرد: بسیاری از موارد به صورت رایگان امکان درمان دارند اما در معدود مواردی که نیاز به دارو و آزمایش هایی خارج از کلینیک باشد، زوج های نابارور را به بانک عامل برای دریافت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره معرفی می‌کنیم.

وی یادآور شد: بخش مراقبت های ویژه کودکان، بخش فوریت های پزشکی زنان و بخش زایمان بدون درد از دیگر اقداماتی بوده که در هفته‌های اخیر انجام شد.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد هم در این آیین گفت: برای راه‌اندازی چند مرکز درمانی شامل آنکولوژی(شیمی درمانی) ، نازایی، سوختگی و قلب(آنژوگرافی) پیگیری های بسیاری انجام شد که اکنون فقط ۲ بخش آن مانده است.

ذبیح‌الله اعظمی ادامه داد: با توجه به قانون جوانی جمعیت و اینکه شهرستان جیرفت وضعیت مطلوبی در زادآوری ندارد، راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری از اولویت‌ها بود.

اعظمی با اشاره به اینکه هزینه‌های ناباروری بالاست و بخشی از آن را دولت متقبل می‌شود یادآور شد: اگر زوجین به بخش خصوصی رفتند در هماهنگی با دفتر اینجانب، آنان را برای دریافت کمک و بهره‌مندی از ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف در مراحل درمانی به معاونت بانوان ریاست جمهوری معرفی می‌کنیم.

احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت هم گفت: با وجود کمبودها کارهای خوبی در جیرفت در حوزه بهداشت و درمان انجام شده که نمونه آن راه‌اندازی چندین خانه بهداشت در دهه فجر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha