۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85024015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگری سبز؛ رویکرد جدید هند در گروه ۲۰

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85024015
گردشگری سبز؛ رویکرد جدید هند در گروه ۲۰

تهران- ایرنا- مقامات هندی اعلام کردند، این کشور قصد دارد در دوره ریاست بر گروه ۲۰، گردشگری سبز را ترویج کند، گشایش۵۰ مقصد گردشگری جدید و راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در بازارهای خارجی، بخشی از این برنامه است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، مقامات گردشگری هند اعلام کردند که دهلی نو میزبان بیش از ۲۰۰ نشست گروه ۲۰ در بیش از ۵۰ مکان در طول سال خواهد بود، از جمله جاذبه های گردشگری کلیدی در مناطق راجستان، گوا، و جامو و کشمیر، همچنین در نزدیکی سایت باستانی دولاویرا در گجرات و سایر بناهای تاریخی این کشور است.

یکی از مقامات ارشد دولت هند که در اولین جلسه کارگروه گردشگری گروه ۲۰ در ایالت گجرات شرکت کرده بود، به رویترز گفت: گروه ۲۰ از موقیعت هند برای معرفی این کشور به عنوان یک مقصد اصلی گردشگری سبز در دوران ریاست این کشور بر گروه ۲۰ در سال ۲۰۲۳ استفاده خواهد کرد.

هند در ماه دسامبر ریاست گروه ۲۰ را برعهده گرفت و انتظار دارد که کنفرانس وزرای گردشگری گروه ۲۰ که در اواخر سال جاری میلادی برگزار می شود، بر گردشگری پایدار برای حمایت از محیط زیست و ایجاد فرصت هایی برای مشاغل محلی متمرکز شود.

دولت هند، ابتکارات سبز را برای ترویج گردشگری مسئولانه در کشور برنامه ریزی کرده است و به روند انجام آن سرعت می دهد، مقامات هندی قصد دارند اطمینان حاصل کنند که مشاغل کوچک، منابع سرمایه گذاری سبز و ایجاد مشاغل محلی را در اختیار دارند.

«آرویند سینگ»، دبیر وزارت گردشگری هند، گفت: انتظار می رود بیش از ۱۰۰ هزار نماینده خارجی از گروه ۲۰ امسال از هند بازدید کرده و بتوانند فرهنگ متنوع هند از جمله بناهای تاریخی و جشنواره ها را تجربه کنند.

وی گفت: گروه ۲۰ به افزایش آگاهی در مورد پتانسیل گردشگری در سطح جهانی کمک خواهد کرد. دولت هند تخمین می زند که تعداد گردشگران خارجی می تواند در سال ۲۰۲۴ به ۱۵ میلیون نفر برسد و بیش از ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

بر اساس برآوردهای صنعت گردشگری، جریان ورودی گردشگر از ۱۱ میلیون در سال ۲۰۱۹ به نزدیک به هفت میلیون در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

هند پیش از این فرودگاه های جدیدی را به چرخه گردشگری خود، اضافه کرده است و تسهیلات ویزای آنلاین را برای گردشگران از حدود ۱۶۰ کشور فراهم کرده است. دولت هند همچنین به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد تا ۱۰۰ درصد در مشاغل مرتبط با گردشگری سرمایه گذاری کنند.

به گفته مقامات هندی، برنامه هایی برای تسهیل بیشتر قوانین ویزا و ایجاد تسهیلات مهاجرتی مناسب برای مسافران در فرودگاه ها وجود دارد.

هفته گذشته، وزیر دارایی هند، «نیرمالا سیتاماران»، ۲۴ میلیارد روپیه (۲۹۰ میلیون دلار) را برای زیرساخت های گردشگری اختصاص داد، در حالی که بودجه سال ۲۰۲۳/۲۰۲۴، شامل ۲.۴۲ میلیارد روپیه برای تبلیغات و برندسازی مقاصد گردشگری را ارائه کرد.

«پروناب سرکار»، رئیس سابق انجمن تورگردانان هند گفت : با کاهش محدودیت های همه گیری کرونا، ورود گردشگران خارجی به طور پیوسته در حال افزایش است. او گفت که ریاست گروه ۲۰ هند به دهلی نو برای ارتقای مقاصد گردشگری کمک خواهد کرد.

وی افزود: افزایش ورود گردشگران از ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، استرالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد و ما امیدواریم تا سال آینده بتوانیم از سطوح قبل از کووید (COVID) عبور کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha