برپایی بیش از ۵۰ هزار چادر برای زلزله زدگان ترکیه/ افزایش شمار قربانیان به بیش از ۷ هزار نفر

تهران- ایرنا- مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) از برپایی ۵۰ هزار و ۸۱۸ چادر برای اسکان زلزله زدگان در ۱۰ استان حادثه دیده در جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این مرکز در آخرین گزارش خود اعلام کرد که تاکنون حدود ۹۳ هزار چادر اقامتی به مناطق زلزله زده ترکیه ارسال شده است.

مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) با اشاره به اینکه در سومین روز از این زلزله شدید، حدود ۸۰ هزار امدادگر داخلی و خارجی در حال جستجو و انجام عملیات امداد و نجات افراد گرفتار در زیر آوار هستند، شمار جانباختگان زلزله را در این کشور هفت هزار و ۱۰۸ نفر و مجروحین را ۴۰ هزار و ۹۱۰ نفر اعلام کرد.

این مرکز همچنین از اعزام پنج هزار و ۳۰۹ نیروی امداد و نجات از کشورهای خارجی به ترکیه خبر داد و افزود: تیم های اعزامی با ۱۰۴ پرواز به ترکیه منتقل شده و هم اکنون در حال انجام ماموریت در مناطق زلزله زده جنوب ترکیه هستند.

برپایی بیش از ۵۰ هزار چادر برای اسکان زلزله زدگان ترکیه/ شمار جانباختگان بیش از ۷ هزار

آفاد همچنین با اشاره به ارسال گسترده بیل مکانیکی، تراکتور، جرثقیل، بولدوزر، کامیون، کامیون آب، تریلر و گریدر، از تداوم عملیات آواربرداری و امداد و نجات در این مناطق بحران زده خبر داد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ مناطق وسیعی را در جنوب ترکیه و شمال سوریه لرزاند که در جریان آن خسارات‌ زیادی وارد شد.

هم اکنون تیم‌های امداد، نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات گرفتاران زیر آوار هستند.

هلال احمر ترکیه نیز اعلام کرد که با همکاری مردم و سازمان‌های غیردولتی، غذای گرم، آذوقه و بسته‌های غذایی در حال توزیع برای شهروندان مناطق زلزله زده است.

در پی این زلزله، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha