سالروز تشرف تاریخی امام خمینی(ره) به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گرامی داشته شد

شهرری- ایرنا- مراسم گرامیداشت روز ۱۹ بهمن ماه، سالروز تشرف تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، در این بارگاه ملکوتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این ویژه برنامه که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با قرائت زیارت نامه ادامه یافت، حجت الاسلام والمسلمین عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس ضمن خیر مقدم به ایراد سخن در خصوص حضور حضرت امام خمینی (ره) در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در ۱۹ بهمن ماه پرداخته و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری در خصوص شخصیت حضرت امام خمینی (ره) نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 سالروز تشرف تاریخی امام خمینی(ره) به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گرامی داشته شد

در پایان این آئین معنوی، مسئولین شهر بهمراه خادمین با اهدای گل به مقام والای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادای احترام کردند و ۱۹ بهمن ماه، سالروز تشرف تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به آستان مقدس را گرامی داشتند.

 سالروز تشرف تاریخی امام خمینی(ره) به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گرامی داشته شد

امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی تقید خاصی به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) داشتند، به طوری که بعد از ورود به میهن در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ و در بحبوحه وقایع انقلاب، قصد زیارت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در جلد ششم کتاب «پا به‌ پای آفتاب»می‌نویسد: «در ایامی که امام در مدرسه علوی اقامت داشتند یک شب، ساعت ۱۰ مورخ ۱۹/ ۱۱/ ۵۷ به ‌طور ناشناس با ایشان و مرحوم شهید عراقی به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) رفتیم. البته قبلاً به مسئولان حرم گفته شده بود حرم را خلوت کنند. اما آن‌ها نمی‏‌دانستند قضیه چیست؛ لذا تا مردم خبردار شدند امام زیارت ‌شان را کرده بودند. امام در دو سه روز اولی که از پاریس تشریف آورده بودند فرموده بودند: «من متأثرم که در این چند روز که به ایران آمده‌ام هنوز به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) موفق نشده‌ام».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha