۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85023741
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اولیانوف بن‌بست مذاکرات رفع تحریم‌ها را تنش‌زا دانست

تهران – ایرنا - رئیس تیم مذاکره‌کننده روسیه در مذاکرت رفع تحریم ها با انتشار توییتی، بن‌بست مذاکرات هسته‌ای را تنش‌زا خواند.

به گزارش ایرنا، «میخائیل اولیانوف» ساعاتی پیش توییت کرد: "بن بست در مذاکرات وین در مورد از سرگیری برجام، آکنده از تشدید کنترل‌نشده تنش‌هاست."

این دیپلمات روس پیشتر در گفت‌وگو با اسپوتنیک با اشاره به بن ‌بست مذاکرات وین، گفته بود: از اول سپتامبر (اوایل شهریور) تاکنون مذاکره دیپلماتیک جدی صورت نگرفته اما برای این‌که بگوییم برجام مرده‌ است، هنوز زود است.

از نظر وی "شانس احیای برجام وجود دارد و این مسئله نیازمند تصمیم سیاسی تمامی طرف‌های برجام برای بازگشت به میز مذاکرات است تا بتوان مذاکرات را به یک نقطه عقلانی رساند."

وی با بیان اینکه ایران برای پایان دادن به این بن‌بست از اراده سیاسی برخوردار است، اضافه کرد: چین و روسیه نیز از خود چنین اراده‌ای را نشان داده‌اند اما طرف‌های غربی در حال حاضر چنین اراده سیاسی را از خود نشان نداده‌اند.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز شب گذشته در اندیشکده انگلیسی چتم هاوس درباره تاثیر بی‌نتیجه‌ماندن مذاکرات درباره ازسرگیری اجرای برجام گفت: اگر گفت ‌وگوها شکست بخورد، مجموعه مشکلات منحصر به‌ فرد خاورمیانه وخیم‌تر می‌شود. گسترش اشاعه تسلیحات هسته‌ای به نفع هیچکس نیست. اگر این اتفاق بیفتد، شرایط شکننده موجود بدتر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha