۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85023636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور تونس وزیر خارجه خود را برکنار کرد

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85023636
رئیس جمهور تونس وزیر خارجه خود را برکنار کرد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری تونس وزیر امور خارجه خود را برکنار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نهاد ریاست جمهوری تونس اعلام کرد که قیس سعید رئیس جمهور تونس عثمان الجرندی، وزیر خارجه این کشور را برکنار کرد.

این نهاد افزود که نبیل عمار به عنوان وزیر خارجه جدید جایگزین الجرندی شده است.

قیس سعید اخیرا تغییراتی در کابینه این کشور ایجاد کرده و وزیر آموزش و پرورش ، وزیر کشاورزی و منابع آبی و چند وزیر دیگر را تغییر داده بود.

این تغییرات در پی برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی تونس برگزار شد.

دور دوم انتخابات زودهنگام پارلمانی تونس اخیرا در فضایی بی رمق و در سایه تحریم احزاب و جریان‌های سیاسی مخالف در سراسر این کشور برگزار شد و این احزاب و جریان ها خواهان کناره گیری قیس سعید از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شدند.

رئیس جمهور تونس نیز با خط و نشان کشیدن دوباره برای مخالفان خود، از نیروهای امنیتی و ‌نظامی خواست تا با کسانی که آنها را "توطئه گران" نامید، مقابله کنند.

«قیس سعید» از ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد ۱۴۰۰) سال ۲۰۲۱ میلادی مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق‌العاده را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض‌های احزاب و جریان‌های سیاسی به ویژه جنبش اسلامگرای النهضه این کشور روبرو شد و این اقدامات را یک "کودتای تمام عیار" به شمار می‌آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha