تعداد مدارس کرمانشاه از ۲۷۴ مورد قبل از انقلاب به چهار هزار مدرسه افزایش یافته است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی تنها ۲۷۴ مدرسه در استان کرمانشاه وجود داشت که بعد از انقلاب این تعداد به حدود چهار هزار مدرسه افزایش یافته و این شاخص یکی از خدمات بزرگ نظام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سلمان محمدی» روز چهارشنبه در نشست خبری که با حضور «احمد محمودزاده» معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و جلب مشارکت های مردمی آموزش و پرورش در مدرسه متوسطه هوشمند شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: تا قبل از انقلاب در کرمانشاه فقط ۱۱۲ مدرسه روستایی دایر بود که الان این تعداد به ۲ هزار و ۹۳۰ مدرسه رسیده یعنی حتی بیشتر از تعداد روستاهای دارای سکنه استان زیرا در برخی از روستاها در هر سه مقطع تحصیلی مدرسه داریم.

وی همچنین گفت: ما در قبل از انقلاب به ازای هر ۳۴۳ دانش آموز یک مدرسه و به ازای هر ۲۷ محصل یک معلم داشتیم که امروز به برکت انقلاب اسلامی و دستاورده های آن در حوزه سخت افزاری و تربیت نیروی انسانی، به ازای هر ۶۲ دانش آموز یک مدرسه و به ازای هر ۱۲ نفر یک معلم داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: قبل از انقلاب ۹۴ هزار دانش آموز با سه هزار و ۴۹۳ معلم در تمام مقاطع تحصیلی در استان تحصیل می کردند که این تعداد در سال جاری به ۳۷۰ هزار نفر با ۲۶ هزار معلم رسیده است.

محمدی همچنین گفت: ما در قبل از انقلاب ۱۸۷ هزار متر فضای آموزشی و سه هزار متر فضای ورزشی در استان کرمانشاه داشتیم اما اکنون به یک میلیون و ۹۳۰ هزار متر فضای آموزشی و ۱۰۴ هزار متر فضای ورزشی رسیده است.

تعداد مدارس کرمانشاه از ۲۷۴ مورد قبل از انقلاب به چهار هزار مدرسه افزایش یافته است

۱۱۹ کلاس درس در دهه فجر در استان کرمانشاه افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به افتتاح پروژه های آموزش و پرورش در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: امسال در دهه فجر۳۱ مدرسه و سالن ورزشی با ۱۱۹ کلاس درس با اعتبار ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور در استان کرمانشاه به بهره برداری رسید.

محمدی در ادامه همچنین به افتتاح مدرسه غیر دولتی هوشمند متوسطه اول و دوم "رایان" با حضور معاون وزیر اشاره کرد و افزود: این مدرسه ۱۱۹ کلاسه یکی از با کیفیت ترین مدارس کشور در طراحی، فضای آموزشی در سخت افزاری و نرم افزاری است که ظرفیت پذیرش بیش از ۵۰۰ دانش آموز را دارد.

وی همچنین بیان داشت: ۱۷ هزار و ۴۰۰ دانش آموز استان در ۱۴۷ مدرسه غیر دولتی در حال تحصیلی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش را تربیت تمام ساحتی دانش آموزان براساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: در این رویکرد آموزش ابزاری برای تربیت دانش آموزان است.

محمدی در ادامه گفت: سند تحول بنیادین نقش راه آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی است.

وی همچنین از جمله مهمترین سیاست های دولت سیزدهم را حوزه آموزش و پرورش، مردم سازی و مشارکت مردم و اولیاء در مدیریت مدارس عنوان کرد.

محمدی در ادامه اجرای فرایند رتبه بندی معلمان براساس سند تحول بنیادین را یکی دیگر از خدمات بی نظیر دولت سیزدهم اعلام کرد و توجه به آموزش و پرورش را یکی از مهمترین تاکیدات رییس جمهوری دانست.

تعداد مدارس کرمانشاه از ۲۷۴ مورد قبل از انقلاب به چهار هزار مدرسه افزایش یافته است

افتتاح پاسیون مطالعاتی مدرسه غیردولتی هوشمند با اعتبار نزدیک به یک میلیارد تومان با حضور " احمد محمودزاده" معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش یکی دیگر از برنامه جانبی این نشست خبری بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha