۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۳۶
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85023311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناتو بیش از یکهزار و ۴۰۰ امدادگر به ترکیه اعزام کرد

تهران- ایرنا- اعضای ناتو از جمله سوئد و فنلاند بیش از یک هزار و ۴۰۰ امدادگر خدمات اضطراری را برای کمک و مقابله با عواقب زمین لرزه های مرگبار به ترکیه اعزام کردند.

به گزارش ایرنا، پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) سه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امدادگر و واکنش اضطراری از بیش از ۲۰ متحد و شریک ناتو از جمله فنلاند و سوئد هستند.

در بیانیه ناتو آمده است که کمک های این پیمان به ترکیه شامل انواع مختلفی از اقدامات پشتیبانی از جمله "تیم های نجات با سگ های نجات، آتش نشانان و تیم های مهندسی سازه، پرسنل و تجهیزات پزشکی و کارشناسان زلزله است.

اعزام امدادگر و نیرو در حالی از طرف ناتو انجام می شود که دولت ترکیه روز دوشنبه به طور رسمی از پیمان آنتلانتیک شمالی(ناتو) برای امدادرسانی به زلزله زدگان درخواست کمک کرد.

ترکیه در این درخواست خود خواستار اعزام گروه های امدادرسانی پزشکی، اکیپ های امداد و نجات و سه مجموعه کامل با تجهیزات بیمارستان صحرایی شد.

زمین لرزه بزرگی بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه رخ داد، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha