۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۳۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85023283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر دفاع آلمان در سفری از پیش اعلام‌نشده به اوکراین رفت

تهران- ایرنا- بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان در سفری از پیش اعلام‌نشده به کی‌یف رفت و با مقام‌های ارشد اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از دویچه وله، سفر سه‌شنبه پیستوریوس به کی‌یف اولین سفر خارجی وی در مقام وزیر دفاع آلمان است که در جریان آن با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری و اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین دیدار کرد.

رزنیکوف در صفحه شخصی خود در توئیتر عکس از دیدار با پیستوریوس منتشر کرد که مدل کوچکی از تانک‌های لئوپارد ۲ ساخت آلمان در دست داشت.

وزیر دفاع آلمان با اشاره به این مدل کوچک نوشت: اولین لئوپارد ۲ آلمان به کی‌یف رسید. تانک‌های بیشتری از راه خواهند رسید.

انتصاب پیستوریوس به وزارت دفاع آلمان که حدود یک ماه پیش انجام شد با تایید ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ ساخت آلمان به اوکراین همزمان شد.

وی سه‌شنبه اظهار کرد که برخی از کشورهای اروپایی قرار است تانک‌های لئوپارد ۱ نیز به اوکراین بفرستند.

زلنسکی نیز در دیدار با پیستوریوس از اینکه اولین مقصد سفر خارجی خود را کی‌یف قرار داد، تشکر کرد و گفت: اوکراین به جلب حمایت یکی از رهبران اتحادیه اروپا یعنی آلمان بسیار علاقمند است. ما بابت همه تصمیم‌هایی که اخیرا اتخاذ شده است ممنونیم.

وی همچنین اظهار کرد که تصمیم آلمان برای ارسال لئوپارد ۲ و صدور مجوز به کشورهای ثالث برای صادر کردن این تانک‌ها به اوکراین راه را برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی تانکی باز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha