۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۱۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85023269
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

لاوروف: کارشناسان سازمان ملل صلاحیت  تحقیق در مورد جنایات جنگی ادعایی گروه واگنر را ندارند

تهران-ایرنا- سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که کارشناسان سازمان ملل صلاحیت تحقیق درباره جنایات جنگی ادعایی از سوی گروه واگنر در آفریقا را ندارند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس", لاوروف که به کشور مالی سفر کرده است در یک کنفرانس خبری گفت: در مورد تحقیقات برخی از کارشناسان سازمان ملل در ارتباط با جنایات جنگی ادعایی گروه نظامی خصوص واگنر, می‌توانم بگویم که این کارشناسان صلاحیت انجام چنین تحقیقاتی را ندارند.

وی تاکید کرد که تنها شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند این گونه تحقیقات را انجام دهد.

به گزارش ایرنا, خبرگزاری آسوشیتدپرس افشا کرد که آمریکا در حال افزایش فشار بر سودان و لیبی برای اخراج شرکت نظامی خصوصی گروه واگنر روسیه است.

دولت بایدن ماه هاست که با کشورهای متحد از جمله مصر و امارات متحده عربی برای تحت فشار گذاشتن رهبران نظامی سودانی و لیبی در مورد این گروه روسی کار می‌کند.

براساس این گزارش، این موضوع در ژانویه سال جاری یکی از محورهای اصلی دیدارهای ویلیام برنز رئیس سیا با مقامات مصری و لیبیایی بود.

آمریکا هفته گذشته گروه واگنر را به عنوان یک سازمان جنایی فراملی مهم در ارتباط با فعالیت آنان در اوکراین به عنوان بخشی از عملیات نظامی روسیه و تعدادی از کشورهای آفریقایی معرفی کرد.

کرملین در واکنش به این اقدام واشنگتن اعلام کرد که فقدان شواهد در مورد فعالیت‌های مجرمانه ادعایی توسط واگنر، اظهارات و اقدامات آمریکا علیه این شرکت نظامی خصوصی را بی‌ارزش می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha