۳۲ طرح گردشگری و اقامتگاهی در استان اصفهان افتتاح شد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از افتتاح و بهره‌برداری از ۳۲ طرح شامل مجموعه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی و اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی در سطح استان همزمان با دهه فجر خبر داد.

علیرضا ایزدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداری از این طرح ها در شهرستان های مختلف استان، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۴۷۰ نفر را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح ها در شهرستان های آران و بیدگل، نطنز، شاهین شهر و میمه، جرقویه، کوهپایه، سمیرم، کاشان و تیران و کرون افتتاح شد، اظهار داشت: این طرح ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حمایت و اعطای تسهیلات دولت و اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اجرا شده است.

ایزدی با اشاره به اینکه بیشتر این طرح ها شامل ۱۲ مجموعه اقامتگاهی در شهرستان آران و بیدگل افتتاح شد، اضافه کرد: این مجموعه‌ها شامل ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی و ۲ اقامتگاه سنتی است که در شهرهای آران و بیدگل و ابوزیدآباد و روستاهای کاغذی، ریجن، یزدلان و حسین آباد به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: ۱۲ مجموعه اقامتگاهی در شهرستان آران و بیدگل با ظرفیت اسکان ۶۵۰ نفر برای حدود ۶۰ نفر به‌طور مستقیم اشتغالزایی کرده و میزان اعتبار هزینه شده برای آن توسط بخش خصوصی حدود ۲۸۱ میلیارد ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: ۶ اقامتگاه سنتی در کاشان و سه اقامتگاه بوم‌گردی و ۲ مجموعه طبیعت گردی نیز در شهرستان سمیرم همزمان با دهه فجر افتتاح شد.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه صنعت گردشگری و حمایت دولت از آن، خاطرنشان کرد: امسال ۵۰۰ موافقت اولیه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری در سطح استان اصفهان صادر شده است.

ایزدی به حضور اصفهان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در تهران اشاره کرد و گفت: فعالان گردشگری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، هنرمندان صنایع دستی و همچنین نهادهای دولتی موثر در بخش گردشگری استان اصفهان در غرفه ای به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع در این نمایشگاه حضور دارند.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی سه شنبه ۱۸ بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا ۲۱ بهمن برپاست.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های "وزوان" ،"مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha