۵۰ پروژه فرهنگی و عمرانی همزمان با ایام دهه فجر در مهریز افتتاح شد

یزد- ایرنا- ۵۰ پروژه فرهنگی و عمرانی روز سه‌شنبه در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به مناسب ایام دهه فجر در شهرستان مهریز افتتاح شد.

به گزارش ایرنا برای اجرای این طرح‌ها در شهر و مناطق روستایی استان بیش از چهار هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در آیین افتتاح طرح‌ها به اهمیت خدمت به مردم و ایجاد زیر ساخت در بخش‌های مختلف با همکاری خیران و پیگیری مسئولان در استان تاکید کرد.

علی اکبر عزیزی از تلاش مسئولان شهرستان مهریز که با همدلی برای تحقق اهداف دولت و نظام در میدان خدمت و فعالیت صادقانه هستند قدردانی کرد و ارتقای برنامه‌های فرهنگی و رسیدگی به مطالبات را خواستار شد.

وی اظهار کرد: کار برای مردم و خدمت به آحاد جامعه یک رسالت ملی و انقلابی است و تاکنون در یزد و اکثر مناطق و شهرستان‌ها اقدامات خوبی در بخش عمرانی و فرهنگی و آموزشی صورت گرفته است .

همچنین امام جمعه مهریز خدمت به مردم را یک توفیق الهی در نظام اسلامی ذکر کرد که به رغم تمامی محدودیت‌های مالی با همکاری خیران و همراهی مسئولان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلام فرصت خوبی است تا برکات نظام در بخش‌های مختلف به مردم و جوانان منعکس شود و همه در قبال جامعه مسئول هستیم .

۵۰ پروژه فرهنگی و عمرانی همزمان با ایام دهه فجر در مهریز افتتاح شد

در این آیین به مناسبت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر چندین برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد.

بنای اولیه شهرستان مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت داده‌اند و آب و هوای آن معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی و موقعیت طبیعی در حاشیه کویر از گذشته برای کاروان‌های تجاری شاهراهی حیاتی ساخته است.

مهریز با قابلیت‌های تفریحی، گردشگری از جمله چشمه زیبای غربال بیز، منطقه تفریحی کوه‌ریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی و غیره همواره پذیرای خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی است و از مهمترین صنایع دستی آن می‌توان از قالی‌بافی، آهنگری، سریشم، گیوه‌بافی، سبدبافی و چاقوسازی نام برد.

این شهرستان با آب و هوای مناسب، شرایط مطلوبی برای کشت انواع محصولات باغی و زراعی از قبیل پسته، گردو، بادام، انجیر، آلو، زردآلو، گندم و جو دارد و یکی از مهمترین مراکز کشت پسته با بیشترین میزان تولید در استان است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha