۶ هزار و ۷۰۰ خبرنگار در جشنواره رسانه‌ای ابوذر شرکت کردند

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: ۲۰ هزار اثر از ۶ هزار و ۷۰۰ خبرنگار سراسر کشور در جشنواره ابوذر شرکت کردند که نشان می‌دهد، رسانه‌های کشور گرفتار "مارپچ سکوت" نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی کارآموزیان روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر اعلام کرد: ۳۵ برگزیده هفتمین جشنواره ملی ابوذر در اوایل اسفند ماه از میان برگزیدگان استان‌ها انتخاب و تجلیل می‌شوند.

وی بیان کرد: در حالی که تا سال ۵۷ تنها ۲۵۰ رسانه در سراسر کشور فعال و بیش از ۱۵۰ مورد آن حکومتی بود، امروز تنها از استان بوشهر یکهزار اثر به جشنواره ابوذر ارسال شده است.

ایجاد مرجعیت رسانه‌ای در کشور دنبال می‌شود

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور عنوان کرد: جشنواره ابوذر در دوره‌های پیش رو سه رویکرد جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امید آفرینی را دنبال می‌کند و تاکنون در ۲ حوزه نخست اتفاقات خوبی رقم خورده‌است و خبرنگاران بوشهر در این زمینه پیشرو بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در قالب این رویکردها دستیابی به مرجعیت رسانه‌ای و بازگشت اعتماد عمومی به این رسانه‌ها دنبال می‌شود، یادآور شد: همواره در همه روایت‌های که از ابوذر غفاری بیان شده راستگویی از شاخصه‌های ایشان است و رسانه‌ها نیز باید این ویژگی را سرمشق قرار دهند.

کارآموزیان گفت: در سال‌های آینده جشنواره ابوذر نباید از روند کلیشه‌ای پیروی کند بلکه باید به سمت مطالبه گری و حل مسائل برود.

وی اظهار کرد: امروز دشمن متوهم نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگترین هجمه و ائتلاف رسانه‌ای را علیه ایران به راه انداخته است و انواع و اقسام هزینه‌ها و کمک های مالی و اطلاعاتی را دریافت می‌کند بنابراین با توجه به تاکید پیوسته رهبر معظم انقلاب بر نقش رسانه ها نیازمند یک هم افزایی و جبهه سازی رسانه‌های انقلاب اسلامی هستیم.

کارآموزیان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از مهر ماه تا دی ماه ۱۸ سخنرانی درباره رسانه داشته‌اند و ۳۸ بار در سخنان خود حول محور اهمیت رسانه‌ها و روایت سازی سخن گفته اند؛ بنابراین در جهاد تبیین سنگین ترین وظیفه به دوش رسانه‌ها است.

وی ادامه داد: مهمرین اتفاقی که قرار است در این جبهه سازی رقم بخورد جهاد تبیین است تا بتواند برایر رسانه های معاند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اعلام کرد: امسال استقبال خوبی از جشنواره فیلم مقاومت شده است و برای نخستین بار اختتامیه آن روی پهنه خلیج همیشه فارس برگزار می‌شود که امید است رسانه‌های بوشهر پوشش خبری خوبی از این رویداد داشته باشند.

در این آیین از آثار برتر حوزه رسانه استان بوشهر که در جشنواره ابوذر شرکت کرده بودند، تقدیر شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha