پیوستن نیروی هوایی به خط امام پیروزی انقلاب را تضمین کرد

ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نیروی هوایی با قدرت در کنار ملت و مملکت و در تبعیت از مقام فرماندهی کل قوا بوده و پیام مقاومت، ایستادگی، خدمت و حفظ امانت را با خود دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز سه شنبه در دیدار فرماندهی و کارکنان مجتمع آموزشی نجات خدمه نیروی هوایی ارتش مستقر در بیشه کلا محمودآباد، ضمن تبریک ایام مبارکه دهه فجر، اظهار کرد: ۱۹ بهمن ماه برای خودش یوم الله دیگری بود چرا که با گسستن نیروی هوایی از فرماندهی باطل طاغوتی پوشالی رژیم گذشته و پیوستن به فرماندهی حقیقی انقلاب اسلامی وقت حضرت امام راحل هم برای انقلاب و انقلابیون مایه دلگرمی شد و از طرفی برای آن رژیم فرسوده در حال زوال ،مایه یاس و ناامیدی شدند.

وی افزود: حرکتی که در ۱۹ بهمن ۵۷ اتفاق افتاد یک ظاهر و روحی داشت، پیکر ظاهری‌اش همان حرکتی بود که نیروی هوایی به حضور حضرت امام رسیده و اعلام بیعت کردند و به اقیانوس عظیم ملت پیوستند، در آن روز هنوز مشخص نبود که پیروزی درکار است‌.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: در آن زمان دشمنان کودتای نظامی ۲۱ بهمن را تمدید کرده بودند، پس اگر اتفاقی می‌افتاد شما نیروی هوایی اولین هدف برای دشمن بودید ،پس این کار با خطر همراه بود و نشان دهنده این بود که با اعتقاد این کار را انجام دادید.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: کاری که آن سال اتفاق افتاد ،کاری بود کارستان و ضربه ای به رژیم گذشته ،انقلاب با آن اقدام نیروی هوایی جان تازه‌ای گرفت و انقلابیون امیدوارتر شدند چون شاه در میان ارتش به دو دسته دل بسته بود یکی گارد جاویدان و دیگری نیروی هوایی بود، اولین جایی که رژیم گذشته در مجموعه‌های ارزشی ضربه خورد همانجایی بود که فکرش را نمی‌کرد و رویش خیلی حساب باز می‌کرد.

وی تصریح کرد: مردم در ماجرای حرکت ۱۹ بهمن نیروی هوایی خیلی خوشحال و رژیم پهلوی ناامید شد، شاید اگر این حرکت نبود پیروزی انقلاب به تاخیر می‌افتاد، چراکه مهمتر از اصل حرکت ،به هنگام بودن حرکت است.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: وظیفه شما این است که روح این جریان را در نیروهای خودتان نهادینه کنید که به موازات آموزش، تعلیم دانش و مهارت لازم این ایده‌های متعالی، ولایی و قلبی، بیعت روحی و تعلق به ولایت و خدمت به مردم هنر بزرگ شماست، با پیکر دانشجو کار کردن و در مغزش سلسله دانش فرستادن و اعضا و جوارحش یک سری مهارت قرار دادن بدون ایجاد باور و اعتقاد در دلش فایده ای ندارد، باید روی دل کار کنید اینجاست که هم دغدغه‌های شخص فرماندهی و هم نهاد عقیدتی برطرف می شود که با هم افزایی ممکن است‌.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha