مسابقه نقاشی «خانواده من»  در البرز به ایستگاه پایانی رسید

کرج - ایرنا - مسابقه نقاشی «خانواده من» که از حدود چهار ماه پیش در استان البرز آغاز به کار کرد، روز سه شنبه با تجلیل از برترین ها به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در آیین تجلیل از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه نقاشی «خانواده من» که در محل این کانون برگزار شد با اشاره به اینکه این رویداد با همکاری حوزه هنری البرز برگزار شد، گفت: امسال همکاری با حوزه‌ هنری تجربه‌ بسیار خوب با نتایج ارزشمند برای کانون پرورش فکری کودکان و جوانان البرز همراه شد.

مهری فلاح این مسابقه را فرصت خوبی دانست تا کودکان و نوجوانان با تمرکز و دقت بیشتری به محیط خانواده توجه کرده و از زوایای مختلف به این موضوع بنگرند.

وی اظهار کرد: ما نیز با بررسی آثار می توانیم زاویه نگاه کودکان و نوجوانان و نیازهای آنان را تشخیص داده و فعالیت‌های هر چه بهتری را برای رشد این عزیزان برنامه‌ریزی کنیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نقاشی را یکی از فعالیت‌های جذاب و اثر بخش و مورد توجه مخاطبان در کانون معرفی کرد.

تولید محصولات جدید در حوزه هنری متناسب با خواست کودکان و نوجوانان

رییس حوزه‌ هنری استان البرز نیز در این آیین گفت: نمایشگاه نقاشی « خانواده من » فرصتی است تا خانواده و مسائل مختلف آن مانند عشق و اعتماد را از زاویه‌ی دید و نگاه کودک ببینیم.

محمد مهرابی این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای بزرگسالان و مسؤولان دانست و ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از آثار تولید شده، محصولات جدیدی متناسب با خواست بچه‌ها برای کودکان و نوجوانان خلق شود.

فراخوان مسابقه خانواده من مهر ماه ۱۴۰۱ منتشر شد که بر اساس این فراخوان کودکان چهار تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانستند آثار خود با موضوعات مهربانی، محبت و احترام در محیط خانواده، کتاب و کتابخوانی در محیط خانواده، ورزش، سلامت و تندرستی در محیط خانواده، عبادت و نیایش و دعا در محیط خانواده و فرهنگ زیارت بقاع متبرکه در محیط خانواده را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

همچنین، شرکت در جشن های دینی و مذهبی همراه خانواده، شرکت در مراسم عزاداری مذهبی همراه خانواده، همکاری و کمک در محیط خانواده، تحصیل علم و دانش در محیط خانواده، قناعت و پس انداز در محیط خانواده، توجه به هنر، آثار هنری و هنرآموزی در محیط خانواده، خانواده پرجمعیت به جای خانواده کم جمعیت و فرهنگ کار، تولید محصول و درآمدزایی در محیط خانواده از دیگر موضوعاتی بود که کودکان و نوجوانان توانستند با تکنیک آزاد شرکت در مسابقه به دبیرخانه این رویداد، واقع در واحد هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز آثارشان را ارسال کنند.

در پایان مهلت ارسال آثار، ۳۰۵ اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد ۲۸۰ اثر در بخش کودک و ۳۶ اثر در بخش نوجوان داوری شد که هیات داوران این جشنواره متشکل از علی رضا کریمی و خسرو عباسی از کارشناسان حوزه‌ی هنری استان و ندا ساعی کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، پس از بررسی و پایش اولیه ۴۰ اثر را شایسته‌ی راهیابی به نمایشگاه دانستند و در نهایت ۱۰ اثر، ۶ اثر در بخش کودک و چهار اثر در بخش نوجوان، برگزیده شده و در آیین گشایش نمایشگاه، با اهدای لوح تجلیل و هدایایی تجلیل شدند.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ به گالری هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در کرج، گلشهر ویلا، بلوار مصطفی خمینی، جنب بوستان پدر،مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha