۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85021578
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های غیرکارشناسی گذشته هزینه‌های هنگفتی به استان تحمیل کرد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به اجرای طرح‌های اساسی و ماندگار و کارشناسانه گفت: طرح‌های غیرکارشناسی گذشته هزینه‌های هنگفتی به استان تحمیل کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر دوشنبه در مراسم بهره برداری پنج پروژه مدیریت شهری لاهیجان با اشاره به طرح های اجرا شده در این شهرستان در بخش‌های مختلف از جمله کنارگذر و پل میدان گیل اظهار کرد: در اجرای این طرح‌ها هزینه‌های زیادی تحمیل کردند ضمن اینکه در کلاچای نیز مواردی این چنینی داشته ایم.

وی بیان کرد: به جای هزینه‌های سنگین اجرای برخی از پروژه‌ها که اثرگذاری مطلوبی بر منطقه ندارد از اعتبارات مردم و منابعی که حق مردم بود می شد برای ارتقاء سطح درآمد آنان، تولید، اشتغال و توسعه استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان درباره کنارگذر و پل میدان گیل شهرستان لاهیجان تاکید کرد: یک لاین میدان گیل باید تا نوروز به بهره برداری برسد و مشکل ترافیک مرتفع شود.

وی با اشاره به گردشگر پذیربودن لاهیجان و دارا بودن چهره های شاخص ادبی و تاریخی اظهار کرد: تمامی ظرافت‌های مربوط به شهرسازی باید در لاهیجان مورد توجه قرار گیرد ضمن آنکه باید طرح‌ها به صورت ماندگار و اساسی اجرا شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه دست‌اندرکاران اجرای پروژه‌های شهرسازی در لاهیجان به فرهنگ ایرانی، اسلامی و تاکید بر ضرورت توجه به طرح جامع تفصیلی خاطرنشان کرد: توجه منظر و مبلمان شهری باید متناسب با شرایط، تاریخ و فرهنگ منطقه باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه برای رشد و بالندگی شهر باید نوآوری داشت و طرح‌های زیبا و جذاب ارائه داد، اضافه کرد: طرح‌ها نباید کلیشه‌ای باشد، مردم به همه این موضوعات توجه دارند.

وی با بیان اینکه باید در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم تلاش کنیم، اظهار کرد: حوزه های خدمات رسان در شهرها باید برای ارتقا سطح خدمات ارائه شده به مردم و رفع کاستی ها همه توان خود را به کار گیرند.

نماینده عالی دولت با اشاره به عمده محصول تولیدی شهرستان از جمله چای و کلوچه لاهیجان افزود: کارهای خوبی برای بسته بندی صنایع چای در این شهرستان انجام شده که باید بیش از پیش در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی این ۲ محصول کار شود.

پنج پروژه عمرانی شهرداری لاهیجان شامل روکش آسفالت خیابان‌های سطح شهر با مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع، اجرای عملیات پیاده‌روی سازی سطح شهر با میزان اعتبار ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع، احداث پل نخجیر کلایه به عرض هفت متر و طول ۱۰ متر، بازسازی و اصلاح هندسی میدان شهید پاینده (انتظام) با مساحت ۷۲۰ متد مربع و احداث آشیانه ایستگاه شماره ۳ آتشنشانی با مساحت ۱۲۱ متر مربع و در مجموع با اعتبار ۵۱ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha