لوکاشنکو: غرب هزینه اقدام‌های تند علیه بلاروس را تامین می‌کند

تهران - ایرنا - الکساندر لوکاشنکو رهبر بلاروس روز دوشنبه غرب را به تامین مالی اقدامات تند و افراطی مخالفان خارجی این کشور مانند سرنگونی و قتل رئیس جمهوری، متهم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ یک رسانه بلاروس به نقل از لوکاشنکو افزود: اکنون جیب های آنان (مخالفان) خالی است و غرب قصد دارد تنها از رخدادهای قابل لمس با ماهیت تندروانه و نه حتی در سطح ۲۰۲۰ مانند سرنگونی و نابود کردن رئیس جمهوری و مقام های بلاروس، حمایت مالی کند.

وی پس از گزارش آندری شوید دادستان کل بلاروس، گفت: مخالفان خارجی مینسک عزم و اراده خود را برای ارتکاب و اجرای انواع اقدامات تحریک آمیز و حتی حملات جدی تروریستی در این کشور، به نمایش گذاشته اند.

به گفته لوکاشنکو، در میان شهروندان بلاروس که به خارج از این کشور رفته اند، افرادی وجود دارند که آماده نبرد در اوکراین با نیروهای روسیه و در بلاروس علیه شهروندان این کشور، هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی وی روز یکشنبه در تماسی تلفنی درباره مسائل اقتصادی، سیاسی و امنیتی دوجانبه گفت‌وگو و توافق کردند در آینده نزدیک دیدار کنند.

دفتر مطبوعاتی لوکاشنکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف اصلی این دیدار بررسی اجرای توافق‌های پیشین دو رئیس جمهوری بویژه در حوزه جایگزینی واردات و همکاری‌های دو کشور برای مقابله با تحریم‌ها است.

دو طرف همچنین درباره آمادگی برای برگزاری نشست شورای عالی دولتی روسیه و بلاروس که قرار است در ماه‌های آوریل و می برگزار شود، گفت‌وگو کردند.

علاوه بر این، لوکاشنکو و پوتین در مورد گام‌های احتمالی دو کشور برای تضمین امنیت خود تبادل نظر کردند.

بیانیه دفتر مطبوعاتی لوکاشنکو افزود: دو رئیس جمهوری درباره دستور کال مشترک همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی گفت‌وگو کردند.

لوکاشنکو در ماه ژانویه در دیداری که در مینسک با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه داشت گفت که قصد دارد در سال ۲۰۲۳ دیدارهای بیشتری با پوتین داشته باشد.

روسیه و بلاروس از لحاظ اقتصادی و نظامی متحد نزدیکی محسوب می‌شوند. کشورهای غربی ادعا می‌کنند که مسکو از مینسک به عنوان پایگاهی برای حمله به اوکراین استفاده می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha