۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85021293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت در اهواز گشایش یافت

اهواز - ایرنا - سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان روز دوشنبه با حضور معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری در اهواز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نمایشگاه ۲۷۰ مجموعه صنعتی و دانش بنیان از ۱۶ استان کشور، آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای بومی صنعت نفت کشور را به نمایش گذاشته‌اند.

این نمایشگاه با شعار ایران قوی، نفت دانش بنیان و تکمیل زنجیره ارزش از ۱۷ تا ۲۰ بهمن (ساعت ۹ تا ۱۷) برای بازدید متخصصان و کارشناسان صنعت نفت و عموم مردم دایر است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که سرسرای اجتماعات کوی فداییان اسلام برگزار شد، گفت: این نمایشگاه فرصتی طلایی برای تمام مجموعه‌های نفتی است که با همدلی و همراهی یکدیگر کارهای بزرگی را به ثمر برسانند.

علیرضا دانشی افزود: ۲۷۰ مجموعه در این نمایشگاه حضور دارند که بیش از ۷۵ درصد از آنها از مجموعه‌های ارزشمند سازنده هستند.

وی با اشاره به حضور پُررنگ شرکت‌های دانش بنیان در سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان گفت: افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان باعث افتخار است و امید است این حضور ۲ برابری شرکت های دانش بنیان مُنجر به تحقق مُطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر صنعت نفت دانش بنیان شود.

به گفته‌ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مجموعه‌های دانش‌بنیان و شرکت های خوزستان نیز در این نمایشگاه حضور قابل توجهی دارند و این مساله بارقه‌ای از امید را در دل همه روشن کرده است.

وی با اشاره به شعار سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان باعنوان "ایرانِ قوی، نفتِ دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش" گفت: پیشرفت های بسیاری خوبی در زمینه سخت افزاری داشتیم و از این دوره با موفقیت عبور کردیم ولی در زمان حاضر وارد مرحله ای شدیم که لازم است به ابزار دقیق توجه ویژه داشته باشیم‌.

دانشی با اشاره به ضرورت اقتصادی تر شدن صنعت نفت بیان کرد: صنعت نفت باید به یک بُنگاه اقتصادی تبدیل شود به این معنا که از زنجیره های ارزش نفت تمام استفاده را ببریم و صنعت نفت را اقتصادی تر کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در یک سال گذشته قراردادهای بسیار خوبی منعقد شده و یکی از مهم ترین کارهای انجام شده فروش گازهای مشعل بود که برای نخستین بار در صنعت نفت اتفاق افتاد.

وی از فعال سازی "ان.جی او " در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد و افزود: متاسفانه فعالیت تشکل ها در کشور بسیار مغفول واقع شده بود که به لطف خدا توانستیم اقدام به فعال سازی آنها کنیم.

استاندار خوزستان نیز در این آیین توجه به صنایع پایین دستی نفت و دانش بنیان ها در صنعت نفت را مورد تاکید قرار داد و گفت: این ۲ موضوع صنعت نفت را متحول کرده و به پیش خواهد بود.

علی اکبر حسینی محراب افزود:خوزستان با نیروی انسانی ماهر در صنعت نفت می تواند هاب(مرکز) ساخت قطعات صنعت نفت کشور شود و این ظرفیت با کمک شرکت های دانش بنیان در خوزستان وجود دارد.

وی گفت: مدیریت خوزستان از سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی نفت حمایت می‌کند و قادر است همه موانع را در این مسیر بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha