وزیر علوم: حمایت رهبر حکیم انقلاب، بزرگترین پشتوانه جامعه دانشگاهی است

شهرری- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حمایت همیشگی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب از جامعه دانشگاهی، بزرگترین پشتوانه این مجموعه است، چرا که دشمنان همواره تلاش کرده اند که دانشگاه ها را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز دوشنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان کشور با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: حمایت های همه جانبه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و قوای سه گانه از دانشگاه ها منجر به این شده است که جامعه دانشگاهی به عنوان یک مرجع الگوساز در جامعه و کشور به مرجعیت خود ادامه دهد.

وی یادآورشد: امروز شاهد حضور جامعه فاضل، فهیم، فرهیخته و فرزانه دانشگاهی جهت تجدید میثاق با آرمان های امام هستیم، امام فرمودند که دانشگاه کارخانه آدم سازی است و وظیفه جامعه فرهیخته دانشگاهی، تربیت نسل های عالم تر، عاقل تر، داناتر، و با اخلاق تر و با تقوا تر از گذشته و تحویل آن به جامعه است.

وزیر علوم: حمایت رهبر حکیم انقلاب، بزرگترین پشتوانه جامعه دانشگاهی است

زلفی گل اظهارداشت: امروزه از طریق قدرت نرم می توان جوامع مختلف را تحت تاثیر قرارداد و قدرت نرم هر جامعه ای نیز با توسعه علم و فناوری میسور و مقدور می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر همین اساس، نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به توسعه علم و فناوری و نوآوری دارد و اعتقاد حاکمیت اسلامی این است که هر گونه سرمایه گذاری در زمینه علم، فناوری و نوآوری بهترین نوع سرمایه گذاری در دنیا بوده و منجر به توسعه قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی می شود.

وی تاکید کرد: با تولید علم، مرجعیت علمی که از منویات رهبر معظم انقلاب هست محقق و از طریق مصرف علم نیز رفاه اجتماعی، آرامش و آسایش برای جامعه محقق می شود.

آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و بستن عهد و پیمان با مقام معظم رهبری از برنامه‌های مهم دهه فجر است که با حضور مسئولان نهادها، تشکل‌ها و دستگاهها در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha