بهره برداری از ۳۴ طرح فشافویه شهرستان ری در دهه فجر + فیلم

شهرری- ایرنا- بخشدار حسن آباد فشافویه گفت: ۳۴ طرح عمرانی، اقتصادی و زیر ساختی طی دهه مبارک فجر امسال در این بخش به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری، پنج بخش دارد که محرومترین آنها بخش حسن آباد فشافویه است، بخشی که در مرز میان ری و قم قرار گرفته، بیشترین مسیرهای ارتباطی و بیشترین وسعت از نظر مساحت را در خود جای داده و صاحب بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه و بزرگترین مجموعه دامپروری کشور است.

بخش حسن آباد فشافویه با وجود برخورداری از زمین های حاصلخیز کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی، صنایع بزرگ و برجسته، از محرومیت هایی در بخش های آموزشی، ورزشی، خدمات شهری، دسترسی به زیر ساخت هایی مانند آب، تلفن و گاز رنج می برد.

با وجود قرارگیری فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در حوزه استحفاظی بخش حسن آباد فشافویه، زندان بزرگ تهران، فعالیت شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه و فاصله حداقل ۴۰ کیلومتری از پایتخت، این بخش به بسیاری از خدمات توسعه ای و زیر ساختی دسترسی ندارد.

بخشدار حسن آباد فشافویه در همین زمینه از تلاش مسئولان این منطقه برای جلب و دریافت عوارض قانونی مراکز اقتصادی بزرگ فعال خبر داد و تحقق آن را زمینه ساز ایجاد تحول قابل توجه در حسن آباد فشافویه دانست.

پیگیر دریافت عوارض شهرک صنعتی و فرودگاه امام هستیم

هادی حسینخانی بخشدار حسن آباد فشافویه به وضعیت عمرانی غیر قابل قبول شهر حسن آباد با وجود مراکز بزرگ اقتصادی و صنعتی اشاره کرد و گفت: به نظر تاکنون پیگیری خاصی برای دریافت عوارض از شهرک صنعتی حسن آباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) که در حوزه استحفاظی این بخش هستند انجام نگرفته است.

وی افزود: اکنون ما پیگیر اصلاح این رویه هستیم و به کرات و به طور مستمر نشست هایی را به مسئولان مناطق صنعتی و افتصادی برای دریافت عوارض و صرف آن در محل عمران و آبادانی شهر حسن آباد و دیگر بخش های نیاز مند تامین اعتبار هستیم.

حسینخانی تاکید کرد: بدون شک در صورت برقراری عوارض مناطق اقتصادی برجسته فعال در این بخش، می توان از محل اعتبارات آن؛ اقدامات عمرانی قابل توجهی برای شهر حسن آباد و روستاهای اطراف انجام داد به گونه ای که شاهد مشکلات و محرومیت های کنونی این بخش نباشیم.

بخشدار حسن آباد فشافویه اظهارداشت: از میان این ۳۴ طرح آماده بهره برداری، ۹ طرح شهری، ۱۲ طرح در روستاهای فاقد دهیاری و ۱۳ طرح در روستاهای دارای دهیاری، شهرک صنعتی و بخش تولیدی است.

وی یادآورشد: برای بهره برداری از این تعداد طرح یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف و برای ۷۶۵ نفر اشتغالزایی شده است.

حسینخانی خاطر نشان کرد: مدرسه خیر ساز گل نراقی، سالن بدنسازی و مهدکودک، باغ انگور در روستای ابراهیم آباد، گلخانه، پسته کاری و ساختمان دهیاری روستای قنبرآباد، سیستم نوین کشت شرکت حامیان فدک روستای آراد و کلانتری دوم شهرک صنعتی شمس آباد از جمله این پروژه ها هستند.

حسن آباد فشافویه با یک شهر، ۱۳ روستا و برخورداری از بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه با نام شمس آباد، در کنار بزرگترین منطقه دامپروری کشور به نام دامگستران، از محرومیت بسیاری در بخش های مختلف برخوردار است.

سفر رئیس جمهور بهانه ای شد تا استاندار تهران به همراه وزیر آموزش و پرورش و دیگر مدیران استانی و شهرستانی در بخشداری حسن آباد فشافویه حضور یابند و از نزدیک در جریان مشکلات این بخش قرار گیرد.

کمبود سرانه آموزشی، نداشتن آب آشامیدنی مورد نیاز به خصوص در مناطق روستایی، بی بهره بودن هشت روستا از گاز شهری، مشکلات راه های ارتباطی، نیاز مبرم به انتقال خط مترو کهریزک تا حسن آباد برای سهولت در تردد بین شهری، نبود زیر ساخت های مخابراتی تلفن ثابت و همراه و جمعیت بالا در کنار حضور اتباع فقط تعدادی از مشکلات این بخش به شمار می آید که مصوبات اولیه مطرح شده در سفر رئیس جمهور موید توجه به آنها نیز بود.

رئیس جمهور در بدو ورود به شهرستان ری، در بخش حسن آباد فشافویه حاضر شد و مدرسه خیر ساز گل نراقی را همزمان با بهره برداری ویدئو کنفرانسی یک هزار و ۱۰۰ مدرسه دیگر به بهره برداری رساند، فرصتی که موجب شد تا دکتر رئیسی از نزدیک در جریان بخشی از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ری و بخش فشافویه قرار گیرد.

همین بهره برداری و بازدیدهای رئیس جمهور در سطح شهرستان ری، از سوی دیگر موجب شد تا دکتر رئیسی از نزدیک وضعیت زیر ساخت و شرایط عمرانی حسن آباد فشافویه را از نزدیک مشاهده کند.

این مسائل، نکاتی بود که هادی حسینخانی بخشدار فشافویه در نخستین فرصت به خبرنگاران و اصحاب رسانه اطلاع رسانی کرد و آن را فرصتی تاریخی برای این بخش برشمرد.

بهره برداری از ۳۴ طرح فشافویه شهرستان ری در دهه فجر + فیلم

فشافویه دیده شد

حسینخانی بخشدار حسن آباد فشافویه در همین زمینه به خبرنگاران گفت: حضور عالی ترین مقام اجرایی کشور برای ما آورده بسیاری داشت و موجب شد تا این بخش در سطح کشور و حتی جهان دیده شود، رئیس جمهور در برنامه ای در حسن آباد حضور یافت که از پیش برنامه ریزی نشده بود.

وی تاکید کرد: این حضور موجب شد تا دغدغه های مردم منطقه محروم فشافویه و روستاهای بخش به مسئولان ملی و استانی منتقل شود، چرا که پیش از حضور رئیس جمهور، جلسه ای ۲ ساعته با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار و بسیاری از مدیران ملی و استانی در بخشداری برگزار شد که محور آن مشکلات همین بخش بود.

حسینخانی افزود: انعکاس این جلسه و بهره برداری از مدرسه خیر ساخت گل نراقی به دست رئیس جمهور در سطح رسانه های ملی و استانی، موجب شد این بخش به شکل گسترده ای مطرح شود.

بخشدار حسن آباد فشافویه اظهارداشت: حضور در مراسم بهره برداری از مدرسه گل نراقی در برنامه از پیش تعیین شده سفر رئیس جمهور نبود، اما با مسائل مطرح شده برای مسئولان نهاد ریاست جمهوری، آنان نیز به حضور رئیس جمهور در این بخش ترغیب شدند.

دغدغه هایی که در یک روز به طور یکجا به مسئولان منتقل شد

وی یادآورشد: در کنار رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور نیز حضور داشتند، این فرصتی نیست که هر روز بخش حسن آباد فشافویه شاهد تجربه آن باشد از همین رو از این فرصت نهایت استفاده را کردیم تا تمامی دغدغه هایی که باید ماه ها برای انتقال آن به مسئولان تلاش می کردیم، را به گوش مسئولان ملی و استانی برسانیم.

بخشدار حسن آباد فشافویه به مصوبات سفر رئیس جمهور در شورای اداری شهرستان ری اشاره کرد و گفت: بزرگترین مطالبه مردم این بخش انتقال خط مترو از کهریزک تا حسن آباد بود که این مساله مطرح شد که در صورت اجرا، اتفاق بزرگی برای فشافویه به شمار می آید.

وی از دریافت ۳۰۰ نامه مردمی در سفر رئیس جمهور به بخش فشافویه خبر و ادامه داد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، پیگیری طرح های هادی، تامین آب آشامیدنی روستاها و شهر حسن آباد، ساماندهی وضعیت پسماندها، تکمیل و تجهیز مدارس و سرعت بخشی به روند گازرسانی به روستاهای فاقد گاز این بخش از دیگر مصوبات شورای اداری برای فشافویه بود.

۱۲ طرح در روستاهای فاقد دهیاری فشافویه به بهره برداری می رسد

حسین بیگدلی رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه نیز در همین زمینه به خبرنگاران گفت: در دهه فجر امسال ۱۲ طرح با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال بهره برداری می رسد که همه این طرح ها در بخش زیر ساختی و عمراین هستند و با بهره برداری از آنها، طرح بر زمین مانده ای در فشافویه باقی نمی ماند.

وی اضافه کرد: احداث ساختمان شورای اسلامی روستای قلعه محمد علیخان با اعتبار چهار میلیارد ریال، بهسازی و تعریض پل ورودی روستای قنبر آباد با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال و احداث ساختمان شورای اسلامی روستای آراد با اعتبار چهار میلیارد ریال از جمله این طرح ها به شمار می آید.

بیگدلی اعلام کرد: تعمیرات مسجد تاریخی روستای آراد با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال، تعمیرات مسجد روستای قلعه محمد علیخان با ۸۰۰ میلیون ریال و نام گذاری معابر روستاهای عزیزآباد، قلعه محمد علیخان، قنبرآباد و آراد با ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه های قابل بهره برداری در دهه فجر هستند.

رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه گفت: خرید پشم شیشه برای تانکر آب آشامیدنی روستای بوالقیطاس با اعتبار ۵۰ میلیون ریال، طرح روشنایی معابر روستای آراد با ۱۵۰ میلیون ریال، بهسازی و تعریض پل ورودی روستای قلعه محمدعلیخان با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال، تسطیح ورودی روستای محمدآباد با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال، زیباسازی جداول روستای آراد با ۲۰۰ میلیون ریال و احداث سد بر روی رودخانه کرج محدوده روستاهای آراد، ابراهیم آباد، خانلق با چهار میلیارد ریال از دیگر پروژه های آماده بهره برداری هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha