قدرتنمایی دادمرز در زاگرب با ضرب مدال طلا، جواهری به برنز قناعت کرد

تهران- ایرنا- نمایندگان کشتی فرنگی ایران به مدال طلا و برنز این رقابت ها در وزن ۵۵ کیلوگرم رسیدند.

به گزارش ایرنا، مسابقات ۶ وزن پایانی رقابت های بین المللی کشتی فرنگی کرواسی از ظهر امروز (یکشنبه) در شهر زاگرب در حال برگزاری است. در روز آخر این مسابقات ۱۰ فرنگی کار کشورمان گام به روی تشک رقابت گذاشتند که از این ۴ نفر به دیدار فینال راه یافتند و ۳ نفر در دیدار رده بندی حضور دارند.

پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، سجاد ایمن طلب در وزن ۷۲ کیلوگرم و علیرضا مُهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند. همچنین محمدمهدی جواهری در وزن ۵۵ کیلوگرم، پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دیدار رده بندی حضور دارند.

از مهمترین اتفاقات روز پایانی رقابت های کشتی فرنگی زاگرب حذف علی اکبر یوسفی قهرمان جهان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم بود. یوسفی در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقاب امیر قاسمی منجزی شکست خورد و با شکست قاسمی در برابر نماینده کوبا دارنده مدال طلای جهان از دور رقابت ها کنار رفت.

امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم و امیر عبدی در وزن ۷۲ کیلوگرم از دیگر نفرات حذف شده ایران در مسابقات کشتی فرنگی زاگرب بودند.

نخستین مدال روز سوم مسابقات کشتی رنکینگ دار زاگرب توسط محمدمهدی جواهری در وزن ۵۵ کیلوگرم به دست آمد. جواهری در دیدار رده بندی وزن ۵۵ کیلوگرم به مصاف دنیس میهای نماینده رومانی رفت و با شکست این حریف مدال برنز خود را قطعی کرد.

محمدمهدی جواهری در گروه B در دور اول ۶ بر صفر مانجیت از هند را مغلوب کرد. وی در کشتی دوم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل دنیس میهای از رومانی شکست خورد و بعنوان نفر دوم گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. دو نماینده کشورمان در این دیدار به مصاف هم رفتند که پویا دادمرز با نتیجه ۲ بر ۱ و ضربه فنی به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

پویا دادمرز که با شکست محمد مهدی جواهری موفق به حضور در دیدار پایانی وزن ۵۵ کیلوگرم شده بود در دیدار فینال این وزن به مصاف اختیار باتیروف از ازبکستان کشتی رفت و در نهایت این حریف قدرتمند ازبک را با نتیجه ۵ بر سه بر شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد. این دومین طلای فرنگی کاران ایران در زاگرب است. در روز نخست این رقابت ها محمدعلی گرایی موفق به کسب مدال طلا شد.

پویا دادمرز در گروه A در کشتی نخست با نتیجه ۵ بر ۲ آریتیوم دلانو از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دورهای بعد با نتیجه ۱۰ بر ۲ دالتون دوفیلد از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ اختیار باتیروف از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در مرحله نیمه نهایی با شکست جواهری به دیدار نهایی رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha