شهرها برای رشد و توسعه نیازمند نگاه مادرانه‌اند

شیراز-ایرنا-عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف گفت: شهرها برای حرکت در مسیر رشد و توسعه نیاز به نگاه مادرانه دارند.

به گزارش ایرنا، مریم حسینی یکشنبه در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: با شکل گیری اداره‌کل امور زنان و خانواده در شهرداری شیراز، این کلانشهر نخستین شهر کشور پس از تهران خواهد بود که در این مسیر گام برداشته است.

وی با بیان اینکه شیراز بانوان فرهیخته و توانمند زیادی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارد،افزود: باید شرایطی فراهم تا از تمام این ظرفیت‌ها استفاده شود.

حسینی همچنین با بیان اینکه ساختار تشکیل این اداره کل در نشست‌هایی متعدد مورد بررسی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جلسات نهایی تعیین تکلیف این ساختار در دست برگزاری است.

عضو شورای شهر شیراز هدف از شکل گیری این اداره کل را شناسایی فرصت‌های مشارکت و نوع حضور زنان در فعالیت‌های مختلف، تسهیل مسیر تعالی و تکامل آنها و بررسی و مطالعه نیازهای محلات برشمرد و اظهار کرد: شهرها برای حرکت در مسیر رشد و توسعه نیاز به نگاه مادرانه دارند.

وی تأکید کرد: با ارتقای کیفیت زندگی زنان در شهر همراه با رویکرد کادر سازی و جلب مشاکت افراد محلات، می توان در مسیر انسجام و توسعه اجتماعی را دنبال کرد.

حسینی با اشاره به اینکه باید با کادر سازی و ایجاد فضا، زنان را برای حضور در عرصه‌های مختلف آماده کرد، گفت: همانگونه که باید در حوزه محرومیت زدایی ساختار و برنامه و بودجه مشخصی داشته باشیم تا بتوان به شکل نرم افزاری و سخت افزاری زیرساخت‌ها را فراهم کرد در بخش زنان نیز باید زنان توانمند را شناسایی و زمینه رشد و ارتقای آنان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در دومین اجلاسیه تخصصی زنان عضو شوراهای اسلامی شهرهای کشور در شهر مشهد بحث و تبادل نظرهایی پیرامون گفتمان تعالی زیست پذیری شهری در حوزه بانوان و خانواده و ایجاد ساختار حوزه بانوان و خانواده در شهرداریی‌های کشور مطرح شده است، گفت: این در حالی بود که کلانشهر شیراز از ماه‌ها قبل در صدد راه‌ندازی این ساختار بوده و چند جلسه نیز پیرامون این طرح با شهردار شیراز برگزار شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha