آسمان مازندران تا اواسط هفته صاف و با افزایش دما همراه است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که آسمان این استان از امروز تا روز سه شنبه صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دما همراه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران با پیش بینی استقرار جریانات گرم جنوبی از شرایط پایدار جوی و افزایش نسبی دما تا روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.

طبق پیش بینی هواشناسی، میانگین دمای هوا از امروز تا روز سه شنبه در مناطق غربی بین ۱۷ تا ۱۸، مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۱ تا ۲۲ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین چهار تا ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی مازندران روز گذشته نیز با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به استقرار جریانات گرم جنوبی نسبت به احتمال آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی این استان هشدار داده بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که در روز سه شنبه شاهد بیشترین میزان افزایش دما خواهیم بود بگونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق غربی تا ۱۷، در مناطق مرکزی و شرقی تا ۲۲ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز تا ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی از شامگاه سه شنبه با ورود سامانه بارشی جدید، شرایط جوی مازندران از روز چهارشنبه بارش باران و در ارتفاعت با بارش برف همراه خواهد بود و دمای هوا نیز در طی این مدت کاهش محسوسب خواهد یافت.

هواشناسی پیش بینی کرد که با استقرار جریانات سرد شمالی، میانگین دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه ای مازندران بین ۶ تا ۱۰ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین چهار تا ۱۱ درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

طبق پیش بینی هواشناسی با توجه به کاهش محسوس دما، احتمال بارش برف در دامنه ها نیز دور از انتظار نخواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواسناسی مازندران نشان می دخد که ساری مرکز مازندران با ثبت دنای ۱۸.۲ و سیاه بیشه با ۴.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق اسنان ور طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش نشان می دهد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی از امروز تا روز سه شنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش تدریجی دما و وزش باد و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات با وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی کرد.

شرایط جوی مازندران از روز سه‌شنبه در گردنه های کوهستانی غرب استان با بارش برف و از بامداد چهارشنبه با نفوذ سامانه سرد بارشی بتدریج با بارندگی و وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در روزهای چهار‏شنبه و پنج‏شنبه ابری همراه با بارندگی، وزش باد و کاهش محسوس دما و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف همراه خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی، با توجه به کاهش محسوس دما بارش برف از پنجشنبه به دامنه ها نیز کشیده خواهد شد.

شرایط جوی مازندران در روز جمعه ابری و سرد گاهی با بارندگی و وزش باد در ارتفاعات و دامنه ها مه آلود با بارش برف و از اواخر روز با کاهش ناپایداری جوی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha