۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85020089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ طرح‌ آموزشی در مناطق روستایی سبزوار به بهره‌برداری رسید

سبزوار - ایرنا- همزمان با پنجمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی ۶ طرح آموزشی در مناطق روستایی شهرستان سبزوار با هزینه ۷۵ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش سبزوار روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: ساخت این مدارس با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، خیران شهرستان و انجمن جانبازان کشور صورت گرفته است.

سیدولی‌الله حسینی افزود: این فضاهای آموزشی در مناطق روستایی جلّین، کلاته سیفر، دولت آباد، کَسکَن، دامرود و پروند در بخش های مرکزی و روداب سبزوار به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: با ساخت این مکان های آموزشی، بخشی از مشکلات کمبود فضا و فرسودگی مدارس در مناطق روستایی سبزوار برطرف شده است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار افزود: یکی از مشکلات جدی آموزش و پرورش سبزوار، کمبود فضای آموزشی در مناطق حاشیه این شهر است که با همیاری نهادهای اداری شهرستان ۹ هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر اختصاص یافته است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: با مشارکت سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری و با ورود خیران برای ساخت فضاهای آموزشی، مشکلات نواحی حاشیه شهر تا حدودی برطرف می شود.

حسینی افزود: افزون بر یک‌چهارم جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر سبزوار در مناطق حاشیه ای و سکونتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند.

حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha