۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85020070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک‌های خراسان‌شمالی افزون بر ۱۱ هزار فقره وام ازدواج پرداخت کردند

بجنورد- ایرنا- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان‌شمالی گفت: بانک های این استان از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۴۵ فقره وام ازداوج به مبلغ ۱۵ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال پرداخت کردند.

به گزارش ایرنا، علی اصغر هدایتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین وام ازدواج در این استان به ترتیب توسط بانک ملت با ۲ هزار و ۲۷ فقره، بانک ملی یکهزار و ۸۶ فقره، صادرات یکهزار و ۴۵۷ فقره و بانک سپه یکهزار و ۳۸۱ فقره پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر پرداختی بانک های این استان توسط بانک‌های دولتی است تصریح کرد: متاسفانه بانک های خصوصی در این زمینه همکاری خوبی ندارند و بعضا در سال جاری هیچ پرداختی در زمینه وام ازدواج نداشته اند.

به گفته هدایتی؛ پنج هزار و ۷۱۶ نفر نیز در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی ادامه داد: این استان در پرداخت وام ازدواج تنها از ۹ استان کشور وضعیت بهتری دارد و باید بانک‌های خصوصی همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.


پرداخت ۹ هزار و ۹۱۸ فقره وام فرزند آوری

وی ادامه داد: در این مدت؛ ۹ هزار و ۹۱۸ فقره وام فرزند آوری به مبلغ چهار هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال پرداخت شده است که در این خصوص نیز عملکرد بانک‌های دولتی مناسب اما بانک های خصوصی در پرداخت آن کوتاهی می کنند.

وی از رشد ۷۷ درصدی مطالبات جاری بانک های این استان خبر داد و تصریح کرد: میزان مطالبات جاری بانک های این استان در سال گذشته پنج هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال بود که اینک به ۹ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال رسیده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان‌شمالی گفت: ۵۱ درصد مطالبات جاری بانک های این استان در بخش های کشاورزی و کارگاه های تولیدی است که مربوط به سر فصل سررسید های گذشته، معوق و سایر است.

هدایتی تصریح کرد: با توجه به وضعیت خشسکالی و کاهش منابع آبی و سایر خسارت ها اینک بخش کشاورزی استان و همچنین واحد های تولیدی با مشکلاتی مواجه هستند که بانک ها برای دریافت مطالبات زیاد سخت گیری نمی کنند و به نوعی با آنان مدارا خواهیم کرد تا کارگاه غیر فعال نشود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی این استان در کارگروه‌های مرتبط نیز مورد بررسی قرار می گیرد و بعضا تمهیداتی برای تمدید، امهال و سایر تصمیمات گرفته می شود تا به تعطیلی منجر نشود.

خراسان‌شمالی دارای بیشترین مصارف بانکی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان‌شمالی گفت: براساس اعلام بانک مرکزی؛ بانک‌های استان (۱۳ بانک دولتی و غیردولتی) در ۱۰ ماه سالجاری رتبه نخست بیشترین مصارف بانکی را در بین سایر استان ها را داشته است.

هدایتی اظهار کرد: میزان سپرده‌های تمامی بانک های دولتی، غیر دولتی و بانک های خصوصی این استان در سال جاری به ۲۱ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال رسید که در مقابل مصارف این استان ۲۶۶هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال است که نسبت مصارف به منابع استان ۱۲۴ درصد ثبت شده است.

۱۳ بانک دولتی و غیر دولتی در خراسان شمالی عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان هستند.

حدود ۱۷ بانک خصوصی نیز در این استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha