آشنایی با بمب‌نقل‌وانتقالات پرسپولیس؛ از قهرمانی در برزیل تا حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا + فیلم

تهران- ایرنا- لئاندرو پریرا جدیدترین خرید خارجی تیم فوتبال پرسپولیس سابقه قهرمانی در لیگ‌های برزیل و بلژیک را در کارنامه خود دارد و با گامبا اوزاکا ژاپن حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده است.

به گزارش ایرنا، لئاندرو پریرا جدیدترین خرید خارجی تیم فوتبال پرسپولیس است. بازیکنی ۳۱ ساله و ۱۹۰ سانتی‌متری که آمده تا فقدان یورگن لوکادیا را برای یحیی گل‌محمدی و هواداران پرسپولیس پر کند و نشان دهد یک بازیکن ایده‌آل برای خط حمله‌ پرسپولیس است.

پریرا قابلیت بازی در پست وینگر و مهاجم هدف را دارد. پریرا شاید به اندازه یورگن لوکادیا مطرح نباشد، اما قهرمانی‌اش در سطح اول فوتبال برزیل و بلژیک، او را جزو پر افتخارترین بازیکنان خارجی حاضر در ایران تبدیل خواهد کرد.

این بازیکن سابقه بازی در پالمیراس تیم مطرح برزیلی را دارد جایی که با این تیم یک جام حذفی و یک لیگ را فتح کرد. او سپس به کلوب بروژ رفت و چهار سال هم در این تیم درخشید اما سال ۲۰۱۸ از کلوب بروژ جدا شد. در برزیل، لئاندرو پریرا در۲ دوره حضورش در پالمیراس شهرت یافت. این مهاجم با بازی برای وردائو، ۳۹ بار در زمین حضور داشت و ۱۱ گل به ثمر رساند و در عنوان قهرمانی کوپا دو برزیل ۲۰۱۵ و برازیلیرائو ۲۰۱۶ شرکت کرد.

آشنایی با بمب‌نقل‌وانتقالات پرسپولیس؛ از قهرمانی در برزیل تا حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا + فیلم

نکته جالب این است که کاوه رضایی در آن سال جایگزین او در این تیم بلژیکی شد.

پریرا سپس به فوتبال ژاپن رفت و در تیم ماتسوموتو یاماگا و سان فرس هیروشیما رفت که در این تیم‌ها هم عملکرد خوبی داشت. او در آخرین باشگاه خود، ۱۱ گل در ۶۲ بازی به ثمر رساند. در سال ۲۰۱۹، این مهاجم در این کشور آسیایی فرود آمد تا در ماتسوموتو بازی کند. این بازیکن ۱۴ بازی انجام داد و تنها دو گل به ثمر رساند، اما ماجراجویی او در فوتبال آسیا به همین جا ختم نشد. در فصل ۲۰۲۰، برای سان‌فرس هیروشیما، او بالاترین دوره گلزنی دوران حرفه‌ای خود را تجربه کرد. ۳۸ بازی انجام شد که ۲۲ گل به ثمر رسید و ۴ پاس گل به آنها داده شد.

درخشش او در ژاپن باعث شد تا این بازیکن پیشنهاد جالب توجهی از تیم گامبااوزاکا دریافت کند و با آن‌ها تجربه‌ حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم به‌دست بیاورد.

او در جی‌لیگ ۹۴ بازی انجام داد که ماحصل آن ۳۰ گل و ۶ پاس گل بود و در هر ۱۷۸ دقیقه یک گل زد. لئاندرو در کشورش با آمار ۸۱ بازی، ۲۹ گل و ۳ پاس گل، به طور متوسط هر ۱۸۸ دقیقه یک گل به‌ثمر رساند که برای یک مهاجم آمار خوبی به‌حساب نمی‌آید.

پریرا که اولین تمریناتش با پرسپولیس را هم انجام داده، در این مدت از شرایط مسابقه خارج نشده و وضعیت بدنی مناسبی دارد. موضوعی که می‌تواند باعث حضور او در لیست مسافران پرسپولیس به آبادان شود.

تیم فوتبال پرسپولیس که با ۳۶ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد چهارشنبه میهمان صنعت نفت آبادان خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha