۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85019999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار :  توسعه کشت گلخانه ای در البرز از حمایت ویژه برخوردار است

کرج - ایرنا - استاندار البرز اعلام کرد: توسعه و ایجاد کشت گلخانه ای برای ترغیب کشاورزان به روش های نوین کشت ، از حمایت ویژه مانند دریافت تسهیلات کم بهره در این استان برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز یکشنبه در حاشیه بهره برداری از یک واحد گلخانه مکانیزه تولید بذر و نشا در محمد شهر کرج افزود: اکنون تمام مناطق استان البرز دارای ظرفیت‌های کم نظیر در حوزه کشاورزی است.

وی بیان کرد: گشایش نمایشگاه دائمی و فصلی گل و گیاه با توجه به ظرفیت‌های استان البرز باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار البرز با بیان اینکه اکنون محصولات کشاورزی استان به کشورهای مختلف جهان صادرات می‌شود خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت راه‌اندازی پایانه صادرات گل و گیاه را نیز دارد.

عبداللهی با اشاره به اینکه تقویت بسترهای کشت و به ویژه کشت گلخانه‌ای در استان البرز علاوه بر درآمدزایی و نهایت بهره‌وری، اشتغال فراوانی را نیز همراه دارد، گفت: جهاد کشاورزی استان باید با برنامه ریزی ویژه، نسبت به تشریح مزایای کشت گلخانه‌ای و ترغیب کشاورزی برای این امر اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه باید افراد دارای تحصیلات مرتبط کشاورزی برای ایجاد بسترهای کشت گلخانه‌ای حمایت شوند، ادامه داد: جهاد کشاورزی باید به صورت گسترده در راستای ارایه مشاوره به علاقمندان فعالیت در حوزه کشاورزی اقدام کند.

استاندار البرز گفت: اراضی کشاورزی با آبیاری غرقابی باید نوع فعالیت خود را تغییر دهند و هر چه سریع‌تر به سمت کشت‌های دانش بنیان حرکت کنند.

عبداللهی بیان کرد : یکی از عوامل موثر در بازگشت روستاییان و مانایی جمعیت در روستاها، توسعه کشت گلخانه‌ای است و از این رو باید روستاییان متقاضی کشت گلخانه‌ای را مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

واحد گلخانه مکانیزه ی تولید نشا و بذر محمد شهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۰ نفر گشایش یافت.

۱۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ٨۹۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۹۳۱ نفر افتتاح امروز در شهرستان کرج بهره برداری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha