۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۰
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85019334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح زرد صادر کرد

یاسوج- ایرنا- سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی در روزهای دوشنبه تا سه شنبه هفته جاری برای استان هشدار سطح زرد صادر شده است.

ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی از عصر روز دوشنبه هفدهم بهمن وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود و تا اواخر روز سه شنبه هجدهم بهمن ماه امسال ادامه دارد.

وی عنوان کرد: بارش برف، باران، پدیده مه ،کاهش دید،وزش باد و کولاک برف از مخاطرات این سامانه بارشی است.

سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: لغزندگی جاده ها،جاری شدن روان آب،بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها، آب گرفتگی معابر عمومی ، اختلال در تردد شهری،بسته شدن جاده ها بویژه راه های ارتباطی روستایی مناطق سردسیری و اختلال در منابع انرژی بخصوص برق از مهمترین خطرات این سامانه بارشی است.

بهره مند به مردم توصیه کرد: دربازه زمانی فعالیت سامانه مذکور از توقف در حاشیه مسیل‌ها،رودخانه ها خودداری و همچنین از انجام فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند.

وی از شهروندان خواست تا در این مدت از سفرهای برون شهری پرهیز،عشایر از جابه جایی خودداری و همچنین کانال های عبور آب شهری پاکسازی شود.

وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و احتمال خسارت کلی و یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد.

وی تصریح کرد: میانگین بارندگی های امسال در کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز ۴۴۱ میلیمتر گزارش شده که ۲۱ میلیمتر بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰میلیمتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha