زلنسکی در دیدار با رهبران اروپایی بر دریافت تسلیحات دوربرد تاکید کرد

تهران-ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در دیدار روز جمعه خود با سران کشورهای اروپایی در کی یف بر ادامه دریافت تسلیحات از غرب تاکید کرد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "رویترز"، هشدار حملات هوایی امروز جمعه و در شرایطی که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین میزبان سران کشورهای اروپایی بود، در کی یف پایتخت اوکراین به صدا درآمد.

«اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا و «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا روز پنج شنبه تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به اوکراین سفر کردند.

زلنسکی گفت: اگر ارائه تجهیزات بویژه تسلیحات دوربرد تسریع شود، نه تنها باخموت را رها نخواهیم کرد، بلکه اشغالگران را از دونباس (منطقه‌ای در شرق اوکراین) که از سال ۲۰۱۴ اشغال شده است، خارج خواهیم کرد.

وی، در کنار رهبران اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری گفت که هدف تحریم‌های اروپا باید اطمینان از محدود کردن توانایی روسیه در بازسازی قابلیت‌های نظامی خود باشد.

زلنسکی در خصوص درگیری‌ها در باخموت گفت: هیچکس باخموت را تسلیم نخواهد کرد. تا جایی که بتوانیم می‌جنگیم. ما باخموت را قلعه دفاعی خود می‌دانیم.

به گزارش ایرنا, اولکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین و مقام بلندپایه امنیتی این کشور به شبکه اسکای نیوز گفت که نیروهای روسیه آماده تهاجم بزرگ تازه‌ای در چند هفته آتی در خاک اوکراین می‌شوند.

به گفته دانیلوف، تهاجم تازه روسیه ممکن است با سالگرد آغاز حمله گسترده این کشور در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) هم زمان باشد. روسیه آماده اوج گیری حداکثری تنش و درگیری می‌شود و همه امکانات موجود خود را شامل برگزاری رزمایش‌ها و آموزش‌ها، برای این هدف گردآوری و بسیج کرده است.

این هشدار چند هفته پس از اشاره مقام‌های اوکراین و غرب به خطر تهاجم احتمالی تازه روسیه در ماه‌های آینده، منتشر شده است.

جبهه‌های درگیری نظامی اوکراین از هنگام بازپس گیری بخش‌های بزرگی از این کشور در نیمه دوم سال گذشته، شاهد تغییر و تحول عمده‌ای نبوده و تنها نیروهای روسیه توانسته‌اند به پیروزی‌هایی در اطراف شهرک کوچک باخموت در شرق اوکراین دست یابند.

روسیه از سپتامبر سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار نظامی را از میان نیروهای ذخیره، بسیج کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha