۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۳۲
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85018827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دارایی های توقیف شده سرمایه داران اوکراین خرج هزینه های نظامی روسیه می شود

تهران- ایرنا- درآمد و دارایی های اموال مصادره شده الیگارشی اوکراین به دنبال تصویب پارلمان کریمه برای تجهیز نیروهای روسی استفاده می شود.

به گزارش ایرنا، "سرگئی آکسیونوف" فرماندار منطقه ای کریمه جمعه شب اعلام کرد که پول به دست آمده از فروش اموال متعلق به بازرگانان اوکراینی برای تجهیز پرسنل جنگنده در عملیات نظامی ویژه (در اوکراین) استفاده می شود.

"ولادیمیر کنستانتینوف" رئیس پارلمان کریمه نیز گفت که حدود ۵۰۰ مورد از دارایی شامل قطعه زمین و خانه های بزرگ متعلق به "ایهور کولوموویسکی" و "رینات آخمتوف" شرکت های سرمایه داران میلیاردر اوکراینی و همچنین یک سینما در یالتا متعلق به "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر سابق اوکراین ملی اعلام شده است.

پیش از این نیز اوکراینی ها اموال توقیق شده الیگارشی های روسیه را بعد از تصرف صرف جنگ نظامی و بازسازی کشور خود کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین موجب تیره شدن روابط غرب و کرملین شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha