۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 85018287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک پاکستانی دیگر از گوانتانامو آزاد شد

۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۳۳
کد خبر: 85018287
یک پاکستانی دیگر از گوانتانامو آزاد شد

تهران - ایرنا - «ماجد خان» تبعه پاکستان که به اتهام مشارکت با القاعده از سوی آمریکا در گوانتانامو محبوس بود، پس از ۱۶ سال آزاد شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، ماجد خان دومین شهروند این کشور است که طی سه ماه اخیر از زندان گوانتانامو آزاد می‌شود.

سازمان سیا در سال ۲۰۰۳ و پس از حملات ۱۱ سپتامبر ماجد خان را به اتهام همکاری با گروه تروریستی القاعده بازداشت و شناسایی و اسارت او را بسیار مهم و ارزشمند اعلام کرده بود.

منابع آمریکایی گفتند که قرار است ماجد خان ۴۲ ساله به یک کشور ثالث یا به منطقه‌ای در آمریکای مرکزی منتقل شود.

اوایل آبانماه امسال «سیف اله پراچا» تبعه پاکستان که از ۱۷ سال پیش به اتهام مشارکت با القاعده به اسارت آمریکا درآمده و در گوانتانامو محبوس بود، سرانجام به عنوان مسن ترین زندانی آزاد شد. وزارت امور خارجه پاکستان آزادی این تبعه خود را تایید کرد.

در سال‌های اخیر صدها نفر از مسلمانان به طور مخفیانه توسط آمریکا بازداشت شده و بدون محاکمه تحت سوء رفتارهای فیزیکی و روانی قرار داشته‌اند که برخی از این رفتارها معادل شکنجه است.

براساس گزارشی که روزنامه نیویورک تایمز در ژوئیه ۲۰۲۲ منتشر کرد، آمریکا ۷۸۰ مرد را که همگی مسلمان هستند از زمان حملات ۱۱ سپتامبر در زندان گوانتانامو بازداشت کرده؛ این در حالی است که مشخص شده بسیاری از این افراد هیچ ارتباطی با سازمان القاعده نداشته‌اند. تاکنون ۹ نفر از افراد بازداشت شده در این زندان جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha