۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۵:۵۳
کد خبر: 85018255
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقابله ربات‌های جنگی روسیه با تانک‌های اوکراین

تهران – ایرنا – رسانه‌ها گزارش دادند، روسیه در تلاش است تا برای مقابله با تانک‌های اوکراین از ربات‌های رزمی استفاده کند.

به گزارش ایرنا، نیوزویک نوشت دیمیتری روگوزین رئیس گروه مشاوران نظامی «گرگ‌های تزار» پنجشنبه در تلگرام، ویدیویی از خروج یک ربات رزمی از کامیون در مناطق جنگی را به اشتراک گذاشت.

روگوزین نوشت: "چهار ربات اول "مارکر" طبق برنامه وارد منطقه شدند. ما شروع به بارگذاری تصاویر هدف به عنوان بخشی از گروهی از ربات‌های رزمی و نصب سلاح‌های قدرتمند ضد تانک می‌کنیم. "

این پست از روگوزین در حالی منتشر می‌شود که قرار است اوکراین چندین نوع تانک از آمریکا، آلمان و سایر کشورهای عضو ناتو دریافت کند.

وی پیش از این در مصاحبه‌ با خبرگزاری روسی ریانووستی گفته بود با استفاده از ربات‌های رزمی مارکر می‌توان تانک‌های M۱ Abrams یا تانک های Leopard ۲ ساخت آلمان را در نبرد شناسایی کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در فوریه ۲۰۲۲ «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را اعلام کرد و جنگ شدید میان دو کشور تقریباً به مرز یک ساله یعنی ۲۴ فوریه رسیده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، برنامه‌ای برای ارسال ۳۱ تانک M۱ آبرامز به اوکراین را اعلام کرد.

آلمانی نیز چندی پیش اعلام کرد تانک‌های جنگی لئوپارد ۲ را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

با این حال، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، نیوزویک گفت: "تانک‌های آمریکایی بدون هیچ شکی مانند سایر نمونه‌های تجهیزات نظامی ناتو نابود خواهند شد. "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha