«جنگل پرتقال» و ستاره‌هایی که از دست منتقدان چید

تهران- ایرنا- فیلم «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی، چهارمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۲۹ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۲.۴ ستاره را برای خود ثبت کرد.

به گزارش ایرنا، منتقدان سینما روزانه در نظرسنجی ایرنا به فیلم‌های اکران شده در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر ستاره می‌دهند، هر کدام از منتقدان می‌توانند رضایت نسبی خود را از آثار سینمایی با تعداد ستاره‌ها از یک تا پنج مشخص کنند. این نظرسنجی هر روز در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر می‌شود.

ایرنا از منتقدان سینما، درباره فیلم جنگل پرتقال که دومین فیلم اکران شده در دومین روز جشنواره - پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱- بود، نظرسنجی کرده است که از نظر تعداد ستاره‌های اعطا شده نتایج نشان می‌دهد این فیلم توانست در مجموع ۲۹ستاره را از ۱۲ منتقد سینما دریافت کند.

بر اساس حروف الفبا به ترتیب، جبار آذین، معین احمدیان، امیرحسین اشرفی، امیر اهوارکی، علی افشار، مهدی خدایی، علی عبدالعلی‌زاده، آرش فهیم، محمد قربانی، مصطفی محمودی، رضا منتظری و هادی مومنی در نظرسنجی فیلم جنگل پرتقال شرکت کردند.

«جنگل پرتقال» و ستاره‌هایی که از دست منتقدان چید

در این نظرسنجی یازده نفر از ۱۲ نفر منتقد جنگل پرتقال را تماشا کرده و ستاره به آن دادند، یک منتقد یک ستاره، چهار منتقد هر کدام ۲ ستاره به این فیلم دادند، این در حالی است که یک منتقد ۲.۵ ستاره، دو منتقد ۳ ستاره و یک منتقد دیگر هم ۳.۵ ستاره برای فیلم ساخته آرمان خوانسارایان در نظر گرفتند، اگر چه دو منتقد چهار ستاره برای فیلم جنگل پرتقال ثبت کردند، اما هیچ‌کدام از منتقدان این فیلم را شایسته دریافت پنج ستاره ندانستند.

«جنگل پرتقال» و ستاره‌هایی که از دست منتقدان چید
فیلم «جنگل پرتقال»

جنگل پرتقال زندگی سهراب بهاریان نمایشنامه‌نویس ناموفقی‌ را روایت می کند که به تازگی معلم دبیرستان شده است. دانش آموزان و مدیر مدرسه، رضایتی از شیوه برخورد او هنگام آموزش ندارند. حال پس از پانزده سال در یک سفر یک روزه به شهری که زمانی در آن تحصیل کرده است با واقعیتی رو به رو می‌شود...

ستاره فیلم‌های روز اول جشنواره

فیلم استاد به کارگردانی عماد حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی اولین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۷ ستاره از یازده منتقدان سینما، میانگین ۱.۵ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم شماره ۱۰ به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری دومین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۲۴.۵ ستاره از یازده منتقدان سینما، میانگین ۲.۲ ستاره را برای خود ثبت کرد.

ستاره فیلم‌های روز دوم جشنواره

فیلم آه سرد به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق و تهیه‌کنندگی رضا محقق سومین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۳.۵ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۱.۱ ستاره را برای خود ثبت کرد.

«جنگل پرتقال» و ستاره‌هایی که از دست منتقدان چید

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

سهم ستاره‌های «استاد» از سبد سینماگران

«شماره ۱۰» از سبد منتقدان چند ستاره دشت کرد؟

«آه سرد» چند ستاره از منتقدان گرفت؟

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha